Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barielle Blackened Bleu

Publicerad 2010-04-29 17:46:21 i Naglar i blått,


Jag öser på med mera naglar. Jag har blivit sjuk igen så smink är uteslutet de närmaste dagarna så vi tömmer arkivet på nagellack och hoppas på Emma som räddande sminkängel. Annars får ni helt enkelt återkomma i helgen för då kommer det garanterat smink.

Barielle är ju ett märke vi svenskar har svårt att få tag på och innan Nail Mail tog in märket hade jag faktiskt bara ett lack från Barielle, deras berömda gröna Date Night. Det lacket är ju helt underbart vackert och helt okej i formula så jag slog till på sex mer Barielle. Här är det första av dem som jag testat, Blackened Bleu. Lustigt nog har jag faktiskt visat det tredje jag testade redan, Decadence, men så går det när man gömmer saker i sitt arkiv. :D

Tre lager för full täckning men då får man en vacker finish på ytan, som om den hade ett djup på något vis, kan inte riktigt förklara. Det är en lite tealtonad blåsvart med glitterflecks i. Vackert men inte så himla unikt tror jag. Är inte Blk Bila Bong ganska likt? Nå, det är ett lack jag älskar så det skadar inte med en nära släkting till det i lacklådan.

Blackened Bleu är dessutom lite blåare i tonen, inbillar jag mig. Segtorkat, tyvärr, trots snabbtorkande överlack. Annars en skönhet. Hoppas ni alla knep en när ni beställde era Nail Mail-lack, för det här är en läckerbit! annars får ni beställa Blk-Bila-Bong istället.

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-29 18:10:19

Riktigt snyggt! Jag missade det tyvärr men det kommer säkert fler chanser. Och annars ser China Glazes riktigt trevligt ut :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-29 18:40:11

Jag köpte inte denna, tyvärr. Den är riktigt fin! Har inte Blk-Bila-Bong heller.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-29 19:29:25

Zizzie! Ja, jag gillar det från China Glaze. En riktigt trevlig liten rackare.



Nailtastic! Du måste skaffa ett av dem!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-29 20:26:58

I like this..var köper du Barielle (förutom Nailmail då ☺). Inget emot de, men de accepterar inte kortbetalning.

Postat av: adk
Publicerad 2010-04-29 20:56:54

häftigt att det är så många nivåer på det. sen passar du i alla färger…

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-29 21:56:29

Men vad tusan, är du sjuk igen?! Fasansfullt. Och jag har inget smink att visa, måste tänka rött nu annars är vårt tema kört. Men den börjar ju snart iaf.



Blackened Bleu är skitsnygg, jag ser fram emot att få min flaska!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-29 22:15:43

Batman skickar en puss så att du ska krya på dig! Har inget barielle-lack - än, det här ser maffigt ut:)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-30 08:37:47

Supersnyggt! Blåsvart är en av mina absoluta favoritfärger, både på lack och skuggor!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-30 16:14:22

Aila! Jag fick ett som en RAOK av Vampy Varnish! Ingen aning annars. Tror det finns en webshop som säljer dem, men minns inte adressen nu.



Adk! Tack!



Emma! Nå, vi kör ju igång på lördag så de klarar sig väl, läsarna. :D



Badis! Vad sött av Batman! Puss tillbaka!



Kerstin! Ja, det är fint! Jag gillar också!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-05-02 16:23:35

Aila: Accepterar är väl fel ord ändå. Jag har ingen lösning för det eftersom det är lite för dyrt för mig just nu. Men du kan betala via PayPal och där kan du betala med kort om du vill.



Sminkan: Jag längtar efter min egen flaska, hoppas beställningen kommer fram snart. Segt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela