Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI A Ruby for Rudolph - igen!

Publicerad 2010-12-20 16:00:00 i Naglar i rött,


OPI A Ruby for Rudolph tillhör mina absoluta favoriter bland röda lack. Det är dessutom ett måste till jul och det har burits så här års sedan det år kollektionen kom, det vill säga 2008. Förra året var det dock ett lite ledsamt nagelmissöde som gjorde att bilderna blev sisådär och jag minns att jag lovade mig själv att ta om bilderna nästa gång jag använde lacket. Det gjorde jag inte. Jag har faktiskt haft det här lacket säkert tre, fyra gånger mellan förra julen och nu. Jag bar det så sent som för några veckor sedan till och med. Fotade jag? Nej. Dels är jag dålig på att fota lack som en gång förts in i arkivet, dels blir det ju sällan av att fota lack när det är mörkt ute på vintern och röda lack är i hög grad vinterlack för mig. Eller höst och vinter. Många röda ser exceptionellt bra ut i elektriskt ljus eller i stearinljuselysning. Så även detta! Hur som helst, jag har med tiden, och mörkret så här års, glidit mer mot att swatcha igenom buntar på helgerna när det är bra ljus och sen bära lack helt "fritt" i veckorna och då återkommer jag ofta till de stora kärlekarna och ARFR är en av dem.


Tre lager lack, men relativt lättlackat trots sopborsten till pensel. OPI är inte så jämna i kvaliteten alltid, men ARFR är ett ganska bra lack formulamässigt. Det är en neutral röd, tror jag. Jag upplever den som varm i vissa ljus men det är nog på grund av skimret som är vamrrött med en sorts gyllene reflexer. När jag köpte ARFR så trodde jag att kollektionens kalla systerlack, Don't Toy With Me, skulle bli favoiten men så är inte fallet. Jag har haft den också i höst och det är nog första gången sedan 2008 som den alls fått komma fram. Inte för att det är något fel på det men det är inte heller enastående. Ja, sammanfattningsvis så hade OPI en grym julkollektion 2008 och de har gett mig en riktigt julklassiker med A Ruby for Rudolph. Tycka vad man vill om OPI men få slår dem på fingrarna när det gäller röda skimmerlack.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-12-20 17:00:16

Ja, det är verkligen underbart! Älskar också Rudolph. :)

Postat av: Emma
Publicerad 2010-12-20 17:04:37

Vilken vacker julröd färg!

Postat av: Åsa-li
Publicerad 2010-12-20 18:46:49

Härlig färg. Jag sitter här och funderar över julafton lack. Precis som du står det mellan Zoya Sara ,Lisa Opi smitten whith mitten,crisom Carol the show must go on eller parety hearty över grönt har inte lyckats bestämmamig ännu. Om jag inte kan bestämma mig får min smabo välja han gillar ju röda lack som tur är. Ha det Åsa-li

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-20 19:41:59

Det är verkligen ett vackert lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-20 22:47:02

Riktigt snyggt! och du har rätt, OPI gör fantastiska skimmerlack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-20 23:12:15

Pamsan! Absolut ett av de bästa!



Emma! Ja, visst är det! Passar helt perfekt så är till julen!



Åsa-Li! Vi har lite samma smak på jullack alltså! Men det är svårt att välja, det är det. Skönt att du har sambon. Jag får väl ula laskorna över golvet och se vilken som fångar katternas intresse...



Kerstin! Utan tvekan!



Emma! Japp! Den är en värdig kandidat för julen och ett av mina finaste röda!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-21 13:23:53

jättefint! jag måste också ha snöflingedekaler!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2010-12-21 14:53:35

Oh, gillar verkligen när du bara har nail art på en nagel, ser så fint ut men kommer aldrig på att göra det själv :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-21 23:35:32

Sanna! Så klart du ska ha!



Nailspotting! Ja, det är lagom för mig, tycker jag. Oftast är jag mest nöjd med bara ena fingret dekorerat.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela