Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Holliday in Toyland, Don't Toy with Me och A Ruby for Rudolph

Publicerad 2008-11-22 15:07:08 i Naglar i rött,

Redan innan Emma fågade efter dessa bilder var de faktiskt fotograferade och klara. Jag kom på igår när jag slängde ut en massa röda, gamla notd att jag inte ens testat dessa båda lack som stått på min fönsterbräda i veckor. Jag vet inte varför, för när jag beställde dem så var jag så angelägen efter att ha sett enastående bilder på andras bloggar. Rött är inte helt min favoritfärg, även om jag kan falla för röda lack. När jag väl sitter med rena naglar och ska välja färg är det liksom inte rött som först kommer upp i mitt huvud. Dessa båda lack förtjänar dock att lyftas fram. De är mycket vackra och härliga till julen!

Vi börjar med Don't Toy with Me.

En härlig, lite magentatonad röd med massor av glitter i silver blått och cerise. Det är en kall röd med viss transparens, jag fick måla tre lager för den här snabbswatchen som ni ser. Det är lite rinnigt men okej att måla med. Det är inget över eller underlack på någon bild, vare sig av detta lack eller systern A Ruby for Rudolph då bilderna togs medan min mat blev klar i ugnen och det inte var avsett för en "riktig" manikyr.

Bilder tagna i köksfönstret.

Ni ser att det är späckat med glitter men ändå har glans? Det är alltså, som jag skrev, utan topplack.

Första bilden i raden ovan är tagen på balkongen och de andra två i köksfönstret.
Några bilder under lysrör tycker jag kan vara spännande, speciellt när ni jämför med Rudolph.

Ni glömmer väl inte att bilderna är klickbara?

Don't Toy with Me är vackert, utan tvekan. Jag brukar föredra en kall ton i mina röda för min rosa hys skull, men jag tror faktiskt att a Ruby for Rudolph föll mig ännu mer på läppen idag. Fråga mig inte varför, för det är mindre unikt. Don't Toy with me var rätt jobbigt att ta bort när jag skulle byta lack. 3 bomullsrondeller och flödigt med remover behövdes. A Ruby for Rudolph var betydligt enklare att hantera.

A Ruby for Rudolph då? Låt oss ta en titt på det lacket också!

Också detta lack innehåller glitterpartiklar men i guld och rött. Alltså är det en varmare röd nyans vi har här. Dessutom mindre transparent. Två lager räckte gott och väl för full täckning.

Bilder tagna i fönstret i köket. Jag gillar det. Det ser juligt, härligt ut!

Under lysrör kommer skillnaden mellan de båda lacken fram mycket mer, se bara:

Vilket skimmer!


Låt oss se dem sida vid sida, i dagsljus och under lysrör. På övre bilderna ser ni Don't Toy with Me och på de nedre A Ruby for Rudolph.


Som ni ser är inte skillnaden jättestor i dagsljus, inte i det svaga novemberljus vi har här i Stockholm i alla fall. I lysrörsbelysning ser man nyansernas olikhet mer. Det är ungefär tio minuters mellanrum mellan att jag fotograferade båda lacken, det är i samma fönster, samma inställningar på kameran, samma lysrör, så klart. På bild föredrar jag Don't Toy with Me men på naglarna idag var jag mer förtjust I A Ruby for Rudolph. Vilken föredrar ni?

Och så avslutar jag med att visa hur det ser ut untanör min balkong just nu.

Första snön över Stockholm, eller i alla fall över min del av stan!  Det var ingen lek att ta sig till affären idag...

Kommentarer

Postat av: Tina
Publicerad 2008-11-22 15:32:05

Haha jag köpte samma duo från Toyland kollektionen i förra veckan! :0) Kul att se dom på bild. Har precis målat på min "Don't toy with me" men lyckades inta få några bra bilder så det får vänta tills imorn.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-22 16:52:38

Underbara båda två! Jag väntar ju fortarande på att h2t ska ta in kollektionen, för de här lacken vill jag ju faktiskt ha innan jul...

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-22 17:10:39

Jag älskar båda men don't toy with me är den som jag vill äga då jag blir litet rikare och har råd med en ny h2t-beställning;D

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-11-22 17:19:11

Tina! Ja, jag vet inte varför de blev stående så länge. Och jag har ju inte dem på mig nu heller... Är inte på rött humör just nu.



Chaosophia! Ja, eller så gör du som jag och mailar Tom. Han fixar det ska du se!



Badis! Ja, den är fin. Båda är fina!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-22 17:19:50

Jag som är anonym. Hatar när blogg.se gör så här mot mig...

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2008-11-22 17:49:28

Ojoj, inget enkelt val. Jag vill ha båda! :D

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-22 18:44:54

Oh, detta inlägget kom precis i rättan tid! Ville ge min väninna ett av dessa och har inte kunnat bestämma mig, innan lutade det mer åt Don't Toy with Me, men nu har jag bestämt att det blir A Ruby for Rudolph istället, kommer passa henne perfekt! Vilket fantastiskt lack, hade jag inte haft så svårt för rött hade jag nog köpt ett till mig själv också. Frågan är om jag inte också måste ha ett, vilket skimmer :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-22 18:55:17

Helt klart a ruby for rudolph. Jag är inte så jätteförtjust i det rosa glittret i don't toy with me, så jag står nog över den. Däremot så vill jag ha den tredje, rosy... Ska maila Tom på tisdag och se om han förbarmar sig över mig...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-23 00:31:37

Båda är underbara!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-23 08:48:55

Kajsa! Ja, jag med! Tur att jag har dem!



Sofia! Det är så vackra lack båda två men just nu är A Ruby or Rudolph min favorit!



Emma! Är inte Rosy... ännu mer rosa?

Maila Tom låter som en bra idé!



Linda! Ja, det är de!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-23 11:34:16

Det gör inget om den är lite rosa, det är det rosa glittret jag inte gillar, och jag tror att det är mer skimmer i den...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-11-23 15:11:53

Ursnygga båda två! Favoriten är ändå Don't Toy with Me

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-23 16:57:22

Emma! Kanske det...



C-N! Jag har A Ruby for Rudolph nu!

Postat av: Lina
Publicerad 2008-11-24 11:26:26

Åh de var fina båda två, tror nog att de måste införskaffas! Skulle helst vilja ha ett set med dessa eller ett set minisar som innehåller dessa två och kanske coal outside och Play til Midnight.... men har inte hittat någonstans.....


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela