Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI A Ruby for Rudolph

Publicerad 2010-01-01 10:08:13 i Naglar i rött,


Nyårsafton har varit och det nya året har börjat. Det kommer dock lite arkivmaterial här hos Sminkan till att börja med. Minns ni att jag sa att jag låg efter med mina naglar? Ja, här kommer mellandagslacket. I och för sig är bilderna så usla att jag skäms. Lacket kommer fram rätt bra, men dels den stympade nageln och dels slarvet vid målningen kommer fram ännu bättre. Så, varför visa eländet? Jo, många gillar ju China Glaze Ruby Pumps så här års. Det finns ju många alternativ till den, dels sådana jag visat i ett inlägg med swatcher på fyra glitterlack i rött, men även OPI:s A Ruby for Rudolph är väl tänkbar som ersättare om man accepterar microglitter. Varför man ska ersätta Ruby Pumps? Jo, för att den torkar så djävla långsamt...

Jag har visat A Ruby for Rudolph förut. Att jag fotade direkt efter lackningen, som vanligt, och med alla småmissar så tydliga tänker jag inte be om ursäkt för. Eller jo, det tänker jag visst, men det var liksom fotoläge då och sen hinner man inte. Och bilderna är tagna i olika ljusförhållanden, utomhus, inomhus i fönstret samt under lampan, så ni kan se hur lacket aktiskt ser ut. Färgen har kommit fram väldigt bra här. Bättre än på det tidigare inlägget faktiskt.
  
Lite olika försök att fånga lyster, färg och microglitter i lacket. Alla de detaljbilderna är tagna i dagsljus.

Det är verkligen ett fantastiskt vackert lack. Jag är väldigt förtjust i det. Färgen är underbart, rent röd och glittret ger det liv och lyster. Även om Precision Twinkle Toes fortfarande är min glitterfavorit i rött så vill jag framhålla detta lack. Glittret är mindre vilket gör det lätt att ta bort. Det täcker väl med två lager, torkar snabbt och har ändå samma julgranskulegnistrande egenskaper som de andra röda glitterkonkurenterna. Dessutom är det lätt att få tag på. Förra årets julkollektion från OPI alltså. Köp!

En dag, när jag har långa vackra naglar igen och kommer ihåg det, så kanske jag lyckas göra en riktigt bra notd med det här lacket. Det skulle verkligen förtjäna det för det är så vansinnigt vackert. Helt klart en bubblare på favoritlistan.

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-01 12:41:03

Vackert! Jag älskar röda lack och det där ser sjukt vackert ut! :)

Postat av: Marie
Publicerad 2010-01-01 13:17:01

Jag har svårt att avgöra om det är kall- eller varmtonat, men det passar dina färger väldigt bra i alla fall. Jag tänkte spontant att du är värd högglansiga supersnygga lack när jag såg det :)

Stackars din långfingernagel, den växer nog fort ut igen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 17:34:47

Zizzie! Det är sjukt vackert!



marie! Det är ganska rent rött men har man det är nog mer åt det varma hållet än tvärtom om man måste säga. Jag älskar det. Det är helt fantastiskt fint på mig! nageln växer ut, jag vet, men det tar tid...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 13:06:51

jag hade också detta på julen! Fast inte mellandagarna, mer julen. Himla vackert är det i alla fall, endast slaget av PATP av mina röda skimmerlack, jag måste säga att jag tycker att detta är grymt! Fast lite skirt iofs, jag målade tre lager. Hade väl gått med två om man börjat måla tjocka lager i tid, men jag hade använt så mkt Nubar så jag tänkte att det löser sig, det gör det ju alltid annars. sen när jag hade målat två upptäckte jag att det inte löste sig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-02 14:40:32

Emma! Ja, den är med på min topp tre. PATP, denna och An Affair in Red Square!

Postat av: Elin
Publicerad 2010-01-06 21:19:29

Alltså det lacket är ju bara FÖR himla läckert!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-06 21:58:11

Elin! Visst är det en läckerbit!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela