Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI The Color to Watch

Publicerad 2010-08-29 07:45:42 i Naglar i lila,


Tillbaka till höstlacken och ett av de OPI-lack jag skaffade och som jag inte hunnit visa er. Det här provade jag i samma veva som Diva of Geneva, Glitzerland och Lucerne-tainly look Marvelous. Det här är den ljuslila lilla skönheten som fått namnet The Color to Watch. Vackert som bara den men skirt, skirt... 


Visst är färgen närmast magisk! Lila med blå och rosa skiftningar. Mycket trevligt! Men, det är fyra lager av lacket och som ni vet är jag inte fröken tålamod så det är ingen torktid mellan lagren vilket ledde till att det bubblade sig. Att OPI har en pensel som jag tycker är svår att hantera är ingen hemlighet och det innebär att jag snart hade lack även på nagelbanden. Inte kul. Jag gillar verkligen färgen men lacket i övrigt är inte så himla roligt att måla med. Behöver jag säga att manikyren inte varade mer än några timmar? Jag sabbade den eftersom den tog för lång tid att torka. Det finns inget snabbtorkande överlack som klarar så många, sega lager tror jag...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-29 09:19:12

Det ser faktiskt riktigt fint ut! Fast jobbigt att det var så skirt.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-29 10:02:44

Tråkigt att det var så skirt, jag har inget tålamod heller så ju mindre lager desto bättre heter det hemma hos mig! Färgen är fin iallafall :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-29 10:56:21

Booriiing;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-29 20:48:29

Emma! Du och dina lila... :D



Honi! Ja, rätt fin är den!



Aila! Hahahaha! Jag vet inte det. Tycker den är rätt okej.

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-09-11 12:40:00

Måste ha tag i detta for sure.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela