Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Diva of Geneva

Publicerad 2010-08-14 09:11:29 i Naglar i lila,


Jag köpte fyra av lacken från OPI Swiss nu i höst, Diva of Geneva var ett av dem. Massor av lockande swatcher hade jag sett på massor av fantastiska bloggar så jag var mest sugen på att prova det. Inte så himla sugen dock att jag kastade mig över lacket, det blev liggandes en månad innan jag skruvade upp korken och lät det komma fram.

Det är ett rödlila skimmerlack med guldtoner i skimret. Själva färgen är väldigt rödbetstonad. Snyggt men konservativt. Jag gillar rödbeta så jag skulle nog använda det ändå, trots den lilla tantvarningen, men det är ett förskräckligt lack att måla med...


Jag målade ett lager av det tjocka, sega lacket och genast började det valla sig. Snabbräddningar lite här och där men tydliga penseldragsmärken. Ny taktik på hand två, de tunnaste lager jag kunde förmå, men då ville det dra med sig färgen på andra vändan eftersom lacket är segt. Båda händerna har bubblor, vänsterhanden penseldragsmärken och virvlar där lacket är för tjockt och inte vill flyta ut och högerhanden har kala fläckar där penseln dragit med färg. En rejäl dos av nagellacksförtunning kan kanske hjälpa något men som det är nu är det förskräckligt. Men färgen är tilltalande trots allt, tantighet och rödbetor till trots.

Okej, jag tar tillbaka tantigt. Det är kanske inte direkt tantigt. Jag bestämmer mig för att kalla det damigt. Och hävda att bilderna visar dess bästa sida. :D

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-14 09:48:26

Jag tycker om färgen, men synd att det var så knepigt. :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-14 10:42:44

Jag har varit nära att klicka hem det några gånger eftersom det är en sån där färg som verkligen tilltalar mig men är konsistensen dålig blir man ju mindre sugen :/

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-14 11:06:50

Inte var väl det tantigt inte? Färgen gillar jag. Har själv varit sugen på det men efter min erfarenhet av sega lack så avstår jag nog ändå. Det blir en sån tråkig irritation när lacken är på det viset. Synd.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-14 11:14:53

Sv: Tycker helt klart att du ska kolla upp det lila glittret, jag började nästan hoppa jämfota när jag såg det! Electric Purple skulle jag vilja kalla det. Jag försökte fota idag i solljus men det vill bara bli blått på bild :/ Det fanns ett silverglitter också men det kändes inte speciellt intressant.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-14 11:44:22

Vad konstigt, formulan på min flaska var helt perfekt! Bland det bästa i hela kollektionen faktiskt. Och jag älskar färgen! :-)

Postat av: Mia
Publicerad 2010-08-14 13:38:37

Jag är ju "tant" själv jämfört med de flesta lackbloggare, men vad är det som gör att det här lacket skulle vara tantigt? Jag tycker det är jättefint... Kanske det är svaret. Haha!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-14 14:02:43

Fia! Jag måste fått ett måndagsexemplar eller så säljer TD fejk. ;D



Zizzie! Alla andras verkar ju vara okej så jag måste fått ett dåligt exemplar.



Ska absolut kolla efter glittret! Låter ljuvligt!



Pamsan! Okej, inte så tantigt kanske. Jag tar tillbaka det. Det ser bättre ut på bild än IRL...



Nailtastic! Ja, allas flaskor har ju varit så bra. Min är verkligen seg och tjock. Jag köpte min från Trans Design men du fick din från OPI direkt, eller hur? Kan det vara fejk hos TD eller har jag bara otur?



Mia! Jag var nog bara sur när jag skrev det. Tar tillbaka att det är tantigt. Men damigt då? Det är det väl? Och jag är ju också tant...



Postat av: Emelie
Publicerad 2010-08-14 14:49:30

Jag hade faktiskt inga problem alls med konsistensen. Tyckte inte att det var tjockt eller segt. Kan ju vara ett måndagsexemplar som sagt. Och färgen älskar jag förresten :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-14 16:13:24

Tråkigt med konsistensen, kanske fick du ett dåligt exemplar :( Färgen gillar jag dock, tycker den ser lyxig ut (Tänk frun till nån prins nånstans i världen) snarare än tantig..

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-14 16:47:35

Jag tycker det var riktigt fint, verkligen inte tantigt. jag brukar inte vara så förtjust i rödbeta, men detta föll mig på läppen. Synd att det var kasst...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-14 22:54:12

Honi! Ja, okej. Men kungligheter är ofta lite tantiga tycker jag. ;D



Emma! Kul att du hittat en rödbeta att uppskatta! Jag tror jag fick ett måndagsex, det gör jag verkligen. Alla andras har ju varit bra.

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-15 21:43:22

Inte tantigt, det är ju Divigt! Hallåååå ;)



Åh, synd att du blev besviken på formulan!

Jag har det och tänkte testa det imorgon...

Hoppas min är bättre :P

Postat av: Clara
Publicerad 2010-08-22 10:19:38

Synd på formulan, för färgen är super fin, tycker jag. Och inte tantig alls, enligt mej =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-22 13:16:53

Clara! Ja, jag hade otur med formulan. Okej, jag ger mig, den är inte tantig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela