Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Glitzerland

Publicerad 2010-08-14 22:50:47 i Naglar i guld, koppar, brons,


Efter att ha blivit frustrerad och arg på Diva of Geneva kändes det bra att ta bort det lacket och måla om. Nagelbanden blev lite upprörda, det får jag erkänna, men jag blev mycket gladare! Alla fall en stund. Jag lyckades sabba den här manikyren med ett av Graffiti-lacken lite senare och ni kommer få se det med, men inte just nu. Nu vill jag minnas den korta stund idag som jag faktiskt var nöjd och glad och tyckte naglarna var fina.

OPI Glitzerland hör till Swiss-kollektionen och det är ett foilliknande lack i en sorts kall guldton. Det är massor av skimmer i det, vilket syns på sista bilden som är tagen i direkt sol. Jag älskade det här lacket! Det var kontrollerbart och bra att måla med till och med så pass att jag glömde att hata penseln speciellt mycket. Det torkade inte jättefort, vilket jag förväntade mig med den här finishen, så det var ett minus. Färgen är dock tilltalande och jag fick full täckning med två lager. Helt klart en bra investering! Jag gillar det verkligen! 

Kommentarer

Postat av: ANGELICA [foto&personligt]
Publicerad 2010-08-15 00:04:49

Gillar din blogg! :D

allt bra? :)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-08-15 10:45:07

Ser ut som det perfekta guldlacket! Det här tänker jag absolut köpa tillsammans med några av de andra Swisslacken i min nästa beställning från 8ty8. Känner mig dock osäker på Diva of Geneva eftersom det var så dålig formula på den. Men färgen kanske är tillräckligt unik för att det ska vara värt det?

Postat av: Fru Kohl
Publicerad 2010-08-15 15:26:20

Tjusigt värre

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-15 15:30:39

Det här är första gången som jag ser det här lacket på en blogg och tänker "Gud, så fint!".

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-15 15:40:49

Riktigt snyggt! Helt klart ett lack jag skulle kunna tänka mig att ha. Fast jag undrar om det inte är rätt likt blind love från bb couture...?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-15 16:37:09

Det är tokfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-15 16:43:23

Angelica! Kul att du gillar bloggen.



Maja! Jag köpte mitt DoG från Trans Design och det verkar som att de tjejer som fick prover på lacken från OPI har fått bra lack utan problem med formulan. Köp du från 8ty8, det är säkert inget fel på det. Jag tror jag fick ett måndagsex och som sagt, jag handlade från TD.

Jag vet däremot inte om DoG är unik. Jag misstänker att t.ex Rihanna från Zoya är väldigt lik. Har inte jämfört dem dock.



Kajalen! Ja, visst är det!



Miss Pussy! JA, det är supersnyggt!!



Emma! Kanske men jag har inte Blind Love så jag kan inte jämföra.



Nailtastic! Verkligen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela