Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Here Today... Aragon Tomorrow Suede

Publicerad 2010-08-06 16:17:48 i Naglar i grönt,


Många ville ju se Here Today... Aragon Tomorrow Suede så idag beslöt jag swatcha den. Och nej, jag är inte så imponerad. Den är rätt lik Veruschka från Zoya så det är nog onödigt att ha båda. Jag som inte är jättesvag för matta lack hade definitivt klarat mig med det ena av dem.

Ett lager täcker och det torkar fort, som matta lack brukar göra. Det är en mörkgrön med silverskimmer och den lyckas se dammig ut tycker jag. Ni får lite detaljbilder nedan:

Ja, det var utan överlack det. Med överlack då? Ja, en helt okej grön är det ju. Inte ett dugg lik Here Today... Aragon Tomorrow dock. Suedelacken verkar inte alls ha med de gamla färger de uppkallas efter att göra. Mycket underligt.

Ja, ett fint, lite blåtonat grönt skimmerlack blir det alltså med överlacket. Helt okej. Det är ju lite småroligt att leka med texturen också, och blanda blanka och matta fält. Det blir en ganska tydlig effekt dessutom. Jag kanske behåller det här men är inte helt säker än.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-06 16:35:59

Vad kluven jag blir! Äger inte ett enda Suede lack men är sugen på något eller kanske t.o.m. alla. Äger inte heller Veruschka. Har ett matt Orly-lack på naglarna nu och visst är det kul med den matta finishen, ett tag.

Det här är ju snyggt och så men...det känns som att de sex första Suedelacken var snyggare? Kanske?

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-08-06 16:37:45

Gillar verkligen finishen, och det var även fint med överlacket :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-06 16:54:16

Pamsan! Skaffa ett matt överlack istället. :D



Josephine! Ja, det är ett fint med överlacket!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2010-08-06 17:00:14

Enligt mig, fult som stryk matt. Ja, jag hatar matta/suede/vinyl eller vad alla nu heter..

Med topcoat, helt otroligt skitsnyggt ju! :D

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-06 17:11:01

Förväntade mig mycket mer av lacket, ingen wow effekt på mig. Måste nog erkänna att den är mycket finare med överlacket på!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-08-06 17:21:48

Gillar denna, köpte den också och gillar man inte suede kör med överlack :)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-06 20:30:47

Jag gillar den mest med överlack, men det matta är också snyggt. Jag diggar det nog mest för att det är annorlunda, snarare än att det är regelrätt snyggt.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-06 21:20:51

Fint med topplack men som matt, nä rätt tråkigt

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-06 21:26:13

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Samlaren i mig vill ha den, men nja...jag vet inte. Det är däremot helt galet snyggt med den blanka tippen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-06 22:10:42

Kajsa! Jag är med dig. :D



Aila! Lätt! Jag är ingen matt-älskare men det var verkligen inte speciellt på något sätt.



Emma! Ja, så klart, men Veruschka är ju i princip identisk så frågan är ju mer om jag hade behövt den här alls. Mitt svar är nog nej.



Fia! Ja, och det är grönt. Det är mest för det jag skaffade det. :D



Kajalen! Japp. Helt sant.



Nailtastic! Jag tycker du ska skippa det. Det är inte så kul att det är värt att köpa. Det finns så många lack just nu som känns som måsten så det här är inget jag skulle rekomendera andra.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-07 08:58:46

Jag tycker att det var snyggt nr du blandat matt och blankt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-07 13:54:13

Det ser jättefint ut. Himla kul med strukturskillnader, precis som du säger:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-07 14:40:46

Kerstin! Ja, det blir ju lite intressantare alla fall.



Emma! Ja, blev helt klart bättre med överlack alla fall.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-08 23:19:16

Med överlack påminner det lite om det mörkgröna lacket från Glitter Gal så jag tror jag nöjer mig med att jag har det. Kan tänka mig orginal-Here Today... Aragon Tomorrow däremot :)

Postat av: kelliegonzo
Publicerad 2010-08-23 05:53:56

i can't wait to get my hands on this! i like it both w/ and w/o topcoats!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-23 06:32:23

Zizzie! Låter klokt.



Kelliegonzo! It sure is a pretty green! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela