Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Here Today, Aragon Tomorrow

Publicerad 2009-09-20 00:54:10 i Naglar i grönt,


Dags att äntligen visa det mörkgröna lacket från  OPI's spanska kollektion. Here Today, Aragon Tomorrow. Jag har varit lite osugen eftersom jag hört att det ska vara så svart i tonen att det gröna knappt kommer fram, men faktiskt upplever jag det inte så. Det är faktiskt rätt fint!

Bilderna är tagna i olika ljus så ni ska se tydligt hur det ser ut, dels inomhus, dels i sol på balkongen, dels i skugga men vid fönstret. Jag tycker det ser grönt ut hela tiden men det är förvisso en mörk grön.

Jag har två lager lack på dessa bilder. Det var ganska jämnt efter första lagret men även ganska skirt, bisarrt nog. Färgen var dock ännu tydligare grön då. Med två lager blir det en ganska djup, granaktig grönfärg. Det finns en del svärta i den, så klart, men som sagt, den är inte svart utan man ser att den är grön. Det gör man till och med nu fast jag sitter i bara ljuset från datorns skärm. Färgen beror en hel del på vinkeln dock, och för full täckning behövs tre lager, som ni ser, med risk för att det blir ännu mörkare och då kan jag se att det kommer upplevas som svart.

Som ni ser är det lite genomskinligt fortfarande efter två lager lack, alla fall om man håller upp fingrarna mot solen.

Penseln är samma grova mopp som alla nyare OPI-lack begåvats med. ett plus för att det räcker med ett penseldrag till och med på tummarna, men minus för att det är svårt att bara måla nageln och inte all omkringliggande hud också. Formulan är dock rätt bra på lacket så det droppar inte och pölar inte heller. På det stora taget är det ett godkänt OPI-lack och det är en ganska trevlig färg. Bättre än jag trodde.

Sen kan jag inte låta bli att visa en bild på Sabina också. Hon är ju så söt!

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-09-20 09:38:48

Livsnjutare

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-20 11:50:13

Ja jag tycker faktiskt inte att det ser så dumt ut, det syns ju faktiskt att detta är grönt. Ganska snyggt...

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-20 12:18:38

Det ser fint ut! Det är ju grönt och det känns helt sjukt att jag inte är sugen på att köpa det. Det finns andra som lockar mer.

Oh vad söt Sabina är!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-20 12:25:23

Och ja, jag glömde ju Sabina, supersöt är hon! Fast ännu gulligare i verkligheten:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-20 15:40:03

Kajalen! Antar att du menar Binisen? Hon är väl söt!



Emma! det är bättre än någon kunde ana men absolut inte ett lack man måste ha. Och ja, klart hon är sötare i verligheten men hon lipar så gulligt här!



Sanna! Ja, jag var itne heller så sugen. Blev ett köp eftersom jag samlar på grönty liksom, och jag tror samlarnerven dog någonstans efter Going Green. Jag är mätt på grönt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-09-20 20:40:35

Förtjusande


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela