Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma jubilerar! Hipp, Hipp, Hurra!!!

Publicerad 2009-08-20 06:14:06 i Allmänt,


För ett år sedan hände något spännande och roligt här på Sminkans blogg. Jag övertalade Emma P, en av mina läsare, att bli medbloggare. Det var lite av en chansning för allt jag visste om Emma hade jag läst mig till i hennes kommentarer och så hade jag sett en bild på henne i en fotd-tråd på Pret-ty. Jag har alltid känt att Emma är en speciell ung dam, men som sagt, vi kände egentligen inte alls varandra. Vi bestämde alla fall att Emma skulle gästblogga. Hon skulle bidra med lite naglar och lite fotd. Samtalen på msn började och första inlägget kom till skott, Bastille my Heart från OPI i en notd. Och hur passande är inte det när det gäller Emma, de röda skimmerlackens främsta förespråkare? ;D
Snart kom en fotd och sen en till och en till. Vi fortsatte prata på msn, lärde känna varandra och upptäckte alla andra gemensamma intressen vi har, förutom smink. Snart blev Emma inte bara en gäst på bloggen utan en fullvärdig medbloggerska och våra långa samtal om böcker ledde till startandet av boktema, den roligaste kategorin på bloggen!

Hade inte Emma dykt upp i mitt bloggliv hade jag nog ledsnat på Sminkan för länge sen. Nu är det ett gemensamt projekt, något man kan prata om, komma på nya idéer till och peppa varandra. Emma har tillfört en massa spännande saker till bloggen förutom boktemat. Hon har gjort flera av de bloggteman som vi hade på Pret-ty, hon har skapat nya kategorier som Tre favoriter nu senast, men det är även hennes idéer som ledde till att kategorin Budget vs Lyx kom till. När jag pratar med Emma så föds ofta nya idéer till inlägg och hon bidrar dessutom med sin kunskap och erfarenhet på områden där jag ingen har eller inget kan. Missa alltså inte kategorin Emma testar där ni kan få hennes syn på mineralfoundation, rouge, tubmascaror och mycket annat. Emma bidrar till att ge Sminkan mer bredd och större djup. Jag är så glad att jag har henne! Det och det faktum att hon inte bara är trevlig och intressant utan även vacker och duktig gör henne till världens bästa medbloggerska!

Det finns nu, efter ett år, en massa fantastiska inlägg med Emmas kreativa och vackra makeuper och med hennes fynd, åsikter, naglar och recensioner. Jag gjorde alltså ett bra val den där dagen då jag impulsivt frågade en viss Emma P om hon inte ville skriva lite för bloggen.

Tack för det här året, Emma! Tack för all inspiration och tack för alla samtal om smink, vampyrer och livet i största allmänhet. Det har varit fantastiskt kul att lära känna dig och bara det har gjort det värt att ha bloggen, för hur hade vi annars mötts? Nu hoppas jag att vårt kommande år fortsätter på samma sätt, genom att vi inspirerar varandra, och förhoppningsvis andra, och att vi trivs lika bra ihop!

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-08-20 07:03:27

Vilket härligt hyllningsinlägg, jag blev alldeles glad av att läsa det såhär till frukosten! Heja Emma P och heja Sminkan, ni är suveräna!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-08-20 08:54:57

aaw vad sött! Heja emma :)

Postat av: badis
Publicerad 2009-08-20 09:04:07

Heja tjejer! Emma äger och Sminky rockar!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-20 09:08:17

Ett helt år. Jädrans vad tiden går. Jag håller med Emma är toppen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-20 09:22:00

Oj, vilken hyllning! Jag blir lite rörd faktiskt. Tack snälla Sminkis, både för hyllningen och för att du så storstilat bjöd in mig. Är precis som du väldigt glad att jag hoppade på ditt erbjudande om att blogga, det har gett mig mycket, både för att det har utvecklat mitt sminkintresse och mina kunskaper, samt även för alla timmar vi har suttit på msn och telefon och avhandlat stora som små ämnen. Hoppas som du på ett fortsatt bra bloggår och på att vi får igång det sovande boktemat, samt kanske lyckas sparka igång en eller annan ny kategori:)

puss o kram E



Makeupoholic: Hihi, gissa om jag blev glad när jag fick läsa detta till frukost:) Och tack, det är ni med, alltså alla läsare...



Suss: Tusen tack snälla Suss!



Badis: Åh Badis, vad snäll du är!



Sminkjante: Åh ja, visst har det gått fort! Vi var övertygade om att det var i september jag började så vi blev tagna lite på sängen när vi kollade arkivet... Tiden går hiskeligt fort, men det har varit ett roligt år! Tusen tack, det är du med, en toppenläsare, och en toppenbloggare:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-08-20 09:22:12

awww grattis Emma till ett år! :)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-20 10:30:52

Hipp hipp hurra! Egentligen borde headern göras om - Sminkan feat. Emma P. :)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-20 11:08:01

Hail, hail! Grattis! :)

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-08-20 11:34:16

Grattis till er båda, ni kompletterar varandra perfekt.

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-20 11:49:23

Grattis till er båda :) När jag började läsa bloggen fanns Emma redan med...jättekul att ni hittat varann som kompisar också!! Läckra bilder!!

Skål för ert fortsatta samarbete får man väl säga då :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-20 15:21:27

Hurra för Emma! Vilket härligt inlägg o vilken tur för oss att du bjöd in Emma till bloggen!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-08-20 15:59:04

Hipp Hipp HURRA!!!:D

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-20 15:59:42

Det är jag ovan:)

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-08-20 19:03:13

Oj, har det redan gått ett år! Jag minns det som igår när Emma började blogga här.. :)



Ni är så himla duktiga och trevliga båda två, ni är den perfekta kombon i en blogg! Kör hårt! :D



Och grattis igen!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-08-20 19:31:49

Jaa, grattis till Emma! Grattis till Sminkan som har Emma som medbloggerska!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-20 23:19:34

Hurra för Emma idag :o)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-20 23:20:57

Måste säga att de va ett väldigt väldigt läckert ihopknåpat inlägg också Sminkan!!!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-08-20 23:36:32

Hurra, Grattis!! :D

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-08-21 13:49:52

Grattis grattis! Du är jäätte duktig Emma :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela