Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Song

Publicerad 2012-09-10 06:29:41 i Naglar i blått,

en gång i tiden hade Mrs Data blå måndagar på sin blogg. Det har hon övergett men idag tänkte jag ta upp den fallna manteln och visa ett blått lack på denna veckodag. Jag känner mig lite...nej, inte blå, mer grå tror jag. Lite snorig, väldigt trött och inte så inspirerad. Helgen gick fort igen. Väldigt fort... Inte så att jag inte vill gå till jobbet, jag älskar mitt jobb, men jag skulle vilja sova lite till innan det är dags.
Zoya Song är från Zoyas höstkollektion. Ett klarblått lack med glassflecks som är något ljusare än basfärgen och därför ger en ganska glowy känsla. Väldigt fint men den blir ändå inte ett av mina topplack i den blå ligan. Inte för att jag nödvändigtvis har något bättre i samma stil. Det är ju faktiskt väldigt vackert med sin lite lit from within-kvalitet. Formulan är jättebra och ja, allt är bra. Hjärtat slog dock inga frivolter i bröstet när jag bar det.
Jag skulle inte vilja vara utan det. Det är tjusigt och de goda egenskaperna gör att jag nog kommer sträcka mig efter det i framtiden. Kanske kommer det till och med bli mer av en favorit då. Det är nog höga förväntningar som tar ner mitt intryck av det den här gången. 
Ja, det är nog bara mina höga förväntningar som är i vägen för kärleken. Det är ju egentligen jättefint...
Och här kommer min nya lösning för Signe och Siv efter salladsskålsfallet, om ni minns det. :D
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-10 06:56:52

Ja men det här var ju fint! Jag känner mig också gråblå idag. Är förkyld och vansinnigt trött, hade gärna stannat hemma ett par dagar till, helgerna går tyvärr alltid för fort. Vad bra att de har accepterat sin nya korg! Den borde ju rimligtvis vara bekvämare än skålen:)

Svar: De tycker nog korgen är för stor. De får ju plats båda två... Det gick förresten bra på jobbet. det släppte med trötthet och snor när jag väl kom iväg.
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-10 08:12:39

Jag tyckte att det var riktigt fint!

Svar: det är jättefint. Inte det finaste, men jättefint.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-10 08:57:17

Det var verkligen en fin blå! Jag har varit rätt säker på att jag inte alls behövde denna fram tills nu. Dina bilder kan övertyga vem som helst tror jag!

Svar: Det är en fin blå men du behöver den nog ändå inte.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-10 08:58:08

Blåa lack får mitt hjärta att slå ett extra slag, Song var supersnyggt. Älskar't och så katterna, såå mysiga!

Svar: Ja, blått är flott! :D
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-10 09:30:53

Jag misstänker att det är Flameskollektion som gör att jag också blir lite besviken. Lacket är väldigt fint och står på min önskelista men jag blir inte alldeles till mig....

Svar: Nej, alldeles till sig blir man inte.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-10 09:47:02

Vilken smart lösning till missarna. Gosigt med en liten korg. Dennis har jag inte sett till sen i torsdags och började återigen bli orolig men blev så lättad i morse då han stod ute på altanten och jamade och ville in. Pju. De små liven alltså...

Lacket var ju jättefint. Jag kan säga att dina bilder fick mig att längta ännu mer tills jag kan klicka hem lack igen.

Svar: Fast de föredrog helt klart glasskålen. Nå, de vänjer sig väl och de kan alla fall inte slå sönder korgen. Skönt att Dennis är hemma! Han är väldigt mycket ute på vift. Inte roligt för dig.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-09-10 15:44:08

Jättefint! Jag vill ha det!
Och kissarna måste vara nöjda.
Vad Siv har vuxit :)

Svar: Siv har vuxit jättemycket! Hon är fortfarande liten dock, jämfört med Signe. Sen skulle de ju hellre ha glasskålen men det funkar ju inte för den finns ju inte mer...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-10 17:50:28

Vad fort hon växer lilla Siv! Vilken härlig bild på de två i samma korg :D

Blåa lack är alltid vackra :)

Svar: Hon växer så det knakar! Det är lite tråkigt på ett sätt för man känner hur fort tiden flyger förbi.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-10 19:37:27

Blå måndag ja... Ibland funderar jag på att plocka upp den tråden igen, men jag vet inte jag. Ska jag det tycker du?

Alltså - jag vet inte om det är Doctor Who-nörden i mig som gör att jag blir lite svettig på läppen av det där. Har sett det lite varstans men hittills lyckats hålla mig. Kanske behöver ändra på det.

Och så slutligen - din kissemissar är väl för söta! Jag vill ha en katt till (en svart! Som ska heta Ji-Ji) men älskade maken vägrar så det är väl bara att acceptera det.

Svar: Klart du ska ta upp det! Det var roligt med det återkommande temat, som holofredag men i färg liksom. Jag tycker dessutom att du ska strunta i kära maken och komma hem med en liten Ji-Ji. Då är det liksom bara att gilla läget.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-10 20:33:27

Vilken tjusig färg! Och vilken underbar bild på katterna! Siv ser riktigt lömsk ut och Signe som ligger och smyger där bakom, så roliga :D

Svar: Ja, Siv ser verkligen lömsk ut! :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-10 21:54:56

Kan förstå den aspekten. Var inte alls positiv när Erik tyckte att vi skulle köpa en dubbelsäng. Men jag har vant mig:)

Svar: Ja, de vänjer sig nog också med tiden. Eller så får jag hitta en mindre korg. :D
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-11 12:54:24

Jag behöver fylla på med lite blått i min samlig, och det här lacket tror jag kan passar alldeles utmärkt för det. Jag gillar vilken klar blå det är utan att vara alltför "skrikig"
Och kissarna är lika söta som alltid!

Svar: Ja, Song är fin och värd att skaffa om man har "hål" i sin samling just där.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-12 08:13:54

Men om jag kommer hem med en Ji-Ji finns risken att jag får sova med bara katter i sängen i fortsättningen. Han har verkligen sagt ifrån på skarpen. Fast ändå - man kan ju drömma. Och smygtitta på kattbilder på nätet. :)

Svar: Vad synd att han är så bestämd. Katter som är så härligt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela