Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Ray-diant

Publicerad 2012-08-30 06:33:00 i Naglar - glitter för layering,

Ni kanske minns att vi började ABC med Agro. Jag bar den inte ensam den dag jag hade den utan den fick ett tunt lager av glitterlacket Ray-diant över sig. Faktum är att den faktiskt, andra dagen, fick ett tunt lager till på nageltipparna så det blev en gradient men jag kunde inte fota det för jag hade för dåligt ljus. Ray-diant blir alltså mindre grön och mer silvrig om den får bli täckande men här har min tanke varit att den murriga olivgröna ska få lysa igenom.
Ray-diant är alltså ett glitterlack i en lite obestämbar färg med lite olika storlekar på glitterkornen. som simmar i en klar bas. Det är små, silvriga glitter och små guldiga glitter och lite större i orange, rött, lila, blått och grönt. Den är väldigt bra att använda i en layering eller som gradientlack då den fördelar sig jämnt och lätt att kontrollera. Jag tycker formulan var bra för att vara ett glitterlack. Inga problem med torktiden heller.
Ni får komma ihåg att färgen här är betydligt mer grön och mörk än vad lacket hade varit på egen hand. Jag ska visa Ray-diant själv också någon gång men jag tänkte att det var roligt att visa den nu när den nu passar in i temat. 
Visst är det ett tjusigt lack! Jag fick den som present i en lackbeställning. Jag hade inte för avsikt att köpa några lack från Prismatic-kollektionen för jag var så besviken på att det inte var holografiska lack. Nu skulle jag kunna tänka mig flera av dessa om alla har lika bra egenskaper. 
Jag kan ju passa på att berätta att jag just nu sitter med flera skärsår. Signe och Siv lyckades välta Signes favoritskål som hon brukar sova i. Det är en salladsskål och den har stått överst på ett vitrinskåp i vardagsrummet. Siv har inte kunnat ta sig upp där förrän på senaste tiden och nu får inte Signe vara ifred i sin skål längre. Jag har varit lite orolig att tyngdpunkten ska bli fel och att skålen ska falla men jag vet inte hur det gick till egentligen för jag sov. Jag vaknade av smällen, vacklade ut i vardagsrummet, tände lampan och såg ett hav av glas framför mig. Ingen katt är skadad men jag har som sagt skärsår på händerna och fötterna. Så kan det gå. Grannarna blev nog ledsna också när dammsugaren gick igång klockan halv två på morgonen. Så, den här synen kommer man inte se igen hemma hos mig:

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-30 07:16:14

Jag skrattade först gott åt kattbilden, men sen läste jag ordentligt och då var det inte riktigt lika kul längre. Hoppas du repar dig snappt. Katterna och grannen gör det säkert..

Svar: Katterna är hur glada som helst, de leker för fullt med sina nya ljusblå tygmöss med kattmynta. Jag är också okej och tack och lov är såren på högerhanden så ni slipper osmakligheter. ;D
Sminkan

Postat av: Marina
Publicerad 2012-08-30 08:33:27

Ohh vilken tur att katterna klarade sig! Hoppas det gick bra med dig med ändå. Jag trampade också på en pytteliten skärva efter ett glas som gått i golvet för en par veckor sedan, det gjorde ont i hälen i flera dar tills min sambo lyckades pilla ut skärvan som blivit kvar i hälen. Det är inte skönt... Iallafall så tycker jag det var ett superfint glitterlack, härligt med alla färgerna på kornen. Och jag tyckte det ser urtjusigt ut med den gröna undertonen, ser lite så där antikguldigt ut nästan... supersnyggt!

Svar: glasskärvor är så obehagliga. Dels blir de nästan osynliga och så finns ju de där pyttebitarna som blir som nålar. Usch. Men jag hoppas jag fått upp allt nu så det inte blir mer skador i framtiden.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-30 08:42:40

Näe! Vilket härligt ställe att ligga och sova på ändå, i en salladsskål på ett vitrinskåp.. Synd att det slutade illa för skålen och dina stackars fötter och händer, men det är bra att det gick bra ändå!

Och lacket ser fan supertjusigt ut. Jag har alla ur kollektionen, men de har liksom inte riktigt.. lockat än. Förrän nu!

Svar: Ja, Signe har alltid gillat den skålen men hon var ju mindre förr. Innan Siv fick för sig at hon också skulle ligga i samma skål samtidigt så gick det dock rätt bra. Det är verkligen tur att ingen mer än jag blev skadad. drog ut en glasbit ur pekfingret idag. Fan vad glas är jobbigt....
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-30 08:54:51

Nämen gud så gulligt och samtidigt trist med skålen. Att de måste trängas liksom. Så sött. Synd att den gick i kras och trist att du fick skärsår.

Lacket var jättesnyggt över Agro. Jag har bara ett lack än så länge men har inte provat det än. Ska bli kul att testa.

Svar: Jag får kanske köpa en skål i plast och se om det funkar. Eller en rostfri bunke. Just nu testar jag med en korg.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-30 10:51:21

Hahaha, maken till att få plats med mycket katt i lite skål! Att katter kan tycka det är bekvämt att trycka ihop sig så, skumt ^^ Du får skaffa en billig skål för en femma på loppis så de har nått nytt att trängas i, men som inte gör så mycket om de har sönder ;)

Svar: Det är ju det bästa som finns när man är katt. Att krypa in i trånga grejer alltså. De är så roliga. :D
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-30 11:53:54

vackert lack!
Men åh lilla Siv och Signe, så himla mysigt det ser ut. Tur att ingen katt blev skadad. Du får köpa en ny skål på loppis och limma fast den eller något så den inte kan välta :-)

Svar: Ja, om de inte blir nöjda med korgen jag ställde dit så får det nog bli så.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-30 13:31:35

Kan inte säga att nån av prismatic-kollektionen har varit min kopp av te, inte detta heller lockade. Bilden på katterna var däremot väldigt söt. Trist att allt for i golvet, men tur att i alla fall inte det blev kattskador och"bara"människoskador av glaset.

Svar: Ja, jag var så rädd att någon av dem skulle ha skurit sig. håller med om att det var tur att bara jag blev skadad.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-30 14:30:21

Ray-diant gjorde sig kanon ovanpå Argo!:)
Det såg onekligen lite trångt ut i den där skålen, köpa en ny större skål till dem kanske så de slipper brottas?;)

Svar: Jag ställde en korg där så får vi se om de accepterar den lösningen eller om det ska vara glas.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-30 16:33:38

Så gulligt med skålbilden! Tur att det inte gick värre än det gick, du får krya på tassarna!

Manikyren ser jättefin ut. Trevliga färger!

Svar: Ja, det var tur att vi alla är relativt oskadda. :D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-30 20:47:53

Väldigt vackert! Och Siv och Signe ser så mysiga ut i skålen, det är nästan så att jag vill krypa ner där och mysa med dem! Synd att den gick sönder och att du blev skadad. Men vilken tur att kissarna klarade sig undan glasskärvorna.

Svar: Ja, jag är tacksam att de är oskadda men jag håller med om att det såg mysigt ut innan det åkte i golvet.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-30 21:36:57

Men ååh, kissarna! Kan inte bestämma mig för om jag gillar lacket eller inte. Det var en annorlunda färg :-)

Svar: Det är kanske min layeringkombination som stör ditt estetiska sinne. :D
Sminkan

Postat av: CC
Publicerad 2012-08-31 01:12:22

Aj vad hemskt med glas... bra att det blev tur i oturen!

Svar: Ja, det var tur. Jag borde så klart ha plockat bort skålen men innan Siv började klättra upp där så gick det ju bra.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela