Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pahlish Train Underwater

Publicerad 2012-09-24 16:58:00 i Naglar i blått,

Om vi fortsätter måndagen lite blått så kan ni få se bilder på ett lack jag hade för många veckor sedan. Minns ni när jag hade fått naglar och nagelband inlla missfärgade av först Flirty Tankini och sedan Prey Tell? Ja, det här är i den vevan. Försökt alltså bortse från att jag har rödfärg i nagelkanterna som inte gått bort med removern. Ni har sett lacket förut, jag visade det i våras när jag fick hem det men jag har burit det flera gånger sedan dess. Det här är senaste gången.
Train Underwater är ett av mina favoritlack i blått. Det har flera saker som är oemotståndliga för mig, t.ex de små röda glittren. Basfärgen är också så "jag". Min favoritblå. Om jag bär blått i kläder så är det gärna den här nyansen. 
Förutom att vara estetiskt tilltalande är Train Underwater ett bra lack. Tre lager lack här, men man kan klara sig med två. Det kräver dubbla lager överlack, enligt mig som vill ha släta naglar, men är man mindre känslig att lacket inte känns som glas när man rör det kan man kanske klara sig med ett. Jag brukar faktiskt landa på tre lager överlack över de flesta glitter för ofta behöver de en extra skopa dag två. Jag är dock extremt kinkig.
Visst är det vackert! Jag älskar det! Pahlish hittar ni på Etsy och Llarowe och den här är värd att klicka hem!

Kommentarer

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-09-24 17:34:51

Kollade på det här igår när jag beställde från Llarowe, men det fick inte följa med den här gången. Men kanske nästa gång ;)

Svar: Ja, den behöver få komma hem till dig med. ;D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-24 17:40:16

Det är så fint, så jävla fint! Tur att den blir min snart. :D

Och Nikole svarade förresten idag, och det löser sig med Midsummer's Midnight. Råkade bli någon till mer på köpet, som plåster på såren för att hennes höstkollektion inte kommit ut än. Haha!

Svar: Hurra! Vilka mer? Maila mig och berätta!
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-24 17:40:45

Åh vad fint! Jag äääälskar indielack.

Svar: Ja, jag med!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-24 18:40:32

Fint, speciellt med det röda gnistret i. :)

Svar: Jag älskar röda glitter i lack med annan färg!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-24 19:05:54

Så vackert, intensivt blått! Superfint!

Svar: Ja, den är underbar!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-24 20:15:24

Gryyymt snyggt!

Svar: Visst är det vansinnigt vackert!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-24 21:00:27

Underbart fint! Nästa vecka ska jag också lyckas haka på blå måndag :)

Svar: Vad roligt! Det är kul med lite olika temadagar!
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-09-24 21:08:18

Jo, detta får allt slinka med när jag beställer från llarowe, väntar bara på att det ska komma in lite Hare Polish också. Och hoppas på att shoppen tar min order denna gång, har bara haft otur med mina beställningar därifrån...

Svar: Ja! Hare!! Och så behöver du ett eller ett par Smitten också!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-24 22:09:08

Men varför har det här lacket stått otestat på min hylla i några månader? Hur tänkte jag nu? Det är ju jättefint!

Svar: Jag vet inte hur du tänkte men nu får du rusa och använda det på en gång.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-24 22:33:44

Men åååh, snart har jag inga ord att beskriva varken de snygga lacken du frestas men och mina cravings efter de!

Svar: Visst är det vackert!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-25 06:39:29

Väldigt fint! De röda glittren tillför verkligen någonting otroligt till det här lacket!

Svar: Ja, det blir något alldeles extra!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela