Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pahlish Train Underwater

Publicerad 2012-03-03 15:49:43 i Naglar i blått,

Dags för dagens naglar! Det är ett independent lack från Pahlish som jag provar idag, Train Underwater. Pahlish kan man köpa på Etsy om man följer den här länken. Jag köpte två lack och det här är det första jag provar. Visst är det vackert!
På bilderna bär jag två-tre lager av lacket. Med flödiga lager behövs bara två men är man väldigt snål krävs det tre. Jag provade båda versionerna och lacket beter sig bra och torkar snabbt så man kan tillåta sig att ha flödiga lager. Det kräver en del överlack, jag har två lager nu men kommer lägga på ett tredje.
Basfärgen är en vacker blålila med massor av glitter i blått, lila och rött. Det är den blå versionen av Butter Londons The Black Knight. I Train Underwater finns dock enstaka större glitter insprängda.
Jag tycker det är oerhört vackert. Det är en blå som tilltalar mig och jag faller alltid för glitterlack med röda glitter insprängt bland andra färger. Jag är på alla sätt nöjd med lacket trots att det slukar överlack. Det gör ju faktiskt de flesta glitterlack.
Vi avslutar med några bilder på mina älsklingar Siri och Signe. De leker så fint med varandra. Här är de på klätterträdet och busar.
Här försöker Signe få igång Siri med en liten lekfull smäll på nosen.
Och här sitter Signe och ler.
Trevlig lördag på er allihop!

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-03 16:22:37

Trevlig lördag själv!

Som om det inte vore nog att vårsolen skiner rakt in på mina skitiga vinterfönster och jag är på gott humör ändå, så var allting i det här inlägget helt underbart :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-03 16:34:18

Men haha, jag bara älskar den sista bilden! Vad skön hon ser ut!



Train Underwater ser underbar ut!

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-03-03 18:11:40

Nydelig lakk! Og søte katter! :D Så herlig Signe er på det siste bildet. XD

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-03 19:16:46

Kitty! Det har varit en alldeles underbar lördag, eller hur! Fast mina fönster är, som synes, också ganska skitiga... :D



Nailtastic! Ja, hon är charmig, skruttan!



Solveig! Visst! Lacket är fantastiskt och katter är alltid det bästa som finns!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-03 20:08:58

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-03 20:10:48

Oops, det gick iväg en tom kommentar av misstag. Sorry!



Underbara bilder på Signe och Siri! Väldigt fint lack också :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-03-03 20:27:47

Snyggt! Jag gillar när glittret är lite mindre, så det där var trevligt :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-04 09:11:26

Det ser väldigt läckert ut, och väldigt likt The Black Knight. Och bebisarna sen, så söt hon är när hon ler. Roligt att de är så fina kompisar!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-04 09:20:51

MNPO! Ja, visst är katterna söta! Lacket är ett nytt favoritlack bland blå glitter!



Cactus! ja, visst är det snyggt!



Emma! Ja, det är ett fantastiskt lack! Snyggare än tBK faktiskt, för det är en så fin blå färg! Katterna är helt förtjusande! Idag har alla tre ätit från samma fat! ♥

Postat av: cc
Publicerad 2012-03-04 13:25:29

Vad härligt att kissarna trivs så bra ihop :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-04 16:27:50

CC! Visst är det härligt!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-03-05 19:05:47

Du är lite evil, jag skulle ju försöka hålla mig ifrån att köpa fler lack, men det kommer jag misslyckas med nu... :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-05 20:16:41

Nageldraken! Du kommer nog gilla flera av Pahlish lack. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela