Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly R.I.P

Publicerad 2012-10-02 06:08:28 i Naglar - glitter för layering,

Jaha ja... Då är det rätt in i arkivet som gäller nu då medan vi väntar på att min nagel växer ut lite. Jag köpte ju Orly Glam Fx R.I.P för ett tag sedan. Jag provade det också och konstaterade att jag inte gillade det riktigt så mycket som jag trodde jag skulle göra, Det är rätt okej på bild men det är inte så vackert som underbara China Glaze Fortune Teller. Helt ärligt så trodde jag att glittren i R.I.P skulle vara röda, jag vet inte var jag fick det ifrån, och blev lite besviken när  det visade sig vara kopparfärgade glitter istället. Typiskt.
Här ser ni två lager över ett lila skimmerlack. R.I.P är en svart jellybas med hexglitter och små runda glitter i koppar eller kanske orange, och det krävs nog tre lager för att få täckning om man använder det själv. Jag kommer aldrig göra det för formulan är tjock och klistrig och gör mig inte alls lycklig. 
Jag vet inte, jag kanske är hård mot lacket, men det blev ingen omedelbar succé alla fall. Vad tycker ni? 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-02 06:26:06

Först tyckte jag det var jättefint men sedan jämförde jag med CG Fortune Teller och insåg att FT var mycket finare :D Fortune Teller måste jag skaffa :D

Svar: Ja, gör det! Den är jättevacker!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-10-02 07:43:06

Jag tycker du är för hård nu, RIP är jättefint på dessa långa naglar, när det får lite extra utrymme för sina glittriga hexagoner. Jag kanske rakt av ska öppna min flaska o prova själv. Behövs mycket TC för att få den slät?

Dock ska jag självklart erkänna att när jag såg din tidigare blogpost med China Glaze Fortune Teller blev jag omgående störtkär.

Svar: Ja, som alltid med glitter behövs några rejäla lager TC. Typ tre för min del.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-10-02 09:16:58

Nja, jag blir inte så förtjust i det när jag ser det på dina naglar. Jag kan inte sätta fingret på varför men det känns lite "off" på något sätt. Nej, jag kommer inte skaffa det.

Svar: Kanske att glittren ser lite tacofierade ut? de är inte det men de ser ut att vara det. Mycket irriterande.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-02 10:27:03

Det är lite halvoff, och inte alls lika fint som FT, men eftersom FT är svår att få tag på så kommer jag nog köpa det här och försöka nöja mig med det.

Svar: Ja, det är sant. FT har blivit lite HTF.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-10-02 10:31:00

Jag har denna ståendes hemma och känner mig inte särskilt sugen på att testa... den kommer nog få stå ett tag till och samla damm. Tycker den ser fin ut på dina bilder däremot!

Svar: Ska bli spännande att höra vad du tycker när du väl provar den.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-02 11:07:09

Fortune Teller är ju finare, men det här är helt ok ändå.

Svar: Ja, jämförelsen är nog det som gör att man inte älskar den här. Fortune Teller är så mycket bättre.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-10-02 11:13:06

Nu blev jag kluven. Både tyckor om och inte tycker om. Får se om den kommer hem, tror inte det just nu.

Svar: Nej, du behöver den nog inte.
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-10-02 13:13:16

Påminner lite om den där sista glödande kolen i en brasa ;)
Det är helt ok, men inget jag kommer klicka hem.

Svar: Ja, precis som de sista kolen. Det fick mig att gilla det mer!
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-10-02 13:34:31

Tycker det ser jättefint ut! Men jag kan tänka mig att den då inte levde upp till förväntningarna.
Kanske hälla i något glitter i en annan färg?

Svar: Eller franka med den och göra nya lack helt och hållet? Vi får se.
Sminkan

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-10-02 15:56:08

Som glöd - ungefär ;)

Svar: Ja, lite glödlik!
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-10-02 17:52:34

Åh, riktigt tjusigt. Men Fortune Teller vinner nog i mina ögon också, tror jag. Jag måste i alla fall skaffa något av dem känner jag nu!

Svar: Fortune Teller är så fin! Ta den!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-02 17:58:54

Inte wow men fint...

Svar: Mja... Okej då. Det duger.
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-10-02 18:12:18

Jag tycker det är riktigt fint! Fortune Teller är nog ändå snäppet vassare!

Svar: Ja, den är så himla snygg! Men R.I.P. duger ju den med.
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-10-02 23:53:58

Jag tycker att det ser fint ut även om Fortune Teller verkar vara snäppet vassare!

Svar: Ja, den är snäppet vassare, absolut.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-10-03 11:36:17

Förstår att du blev besviken om du hoppats på rött, men jag tycker att kopprglittret var ritkigt fint!

Svar: Ja, det är fint. Jag borde inte jämföra det med Fortune Teller för då är det svårt att vinna.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela