Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Fortune Teller

Publicerad 2012-01-14 07:56:00 i Naglar i guld, koppar, brons,


Fortune Teller är ett lack från 2009 års Halloweenkollektion från China Glaze. Det är ett svart lack med kopparfärgade glitter i. Det påminner lite om Ick-a-Body som kom 2010 men Ick-a-Body har en grön bas. Det här lacket är alltså mycket mörkare och glittren påminner om glödande kol i botten på en becksvart brunn. Typ. Det är alla fall magiskt vackert!

Det här är ett sådant glitter jag verkligen gillar. Det är mörkt i basen. Det är på något sätt ett homogent glitter även om det inte är så strukturerat som t.ex Nubars Sparklelack som ju är helt bestående av glitterpartiklar i samma storlek och färg. Det här är faktiskt ännu mer tilltalande. Det här är den koppargnistrande versionen av Ruby Red Slippers från Deborah Lippman och mycket snyggare än hennes Super Star. Jag älskar det lacket och jag älskar det här! Det är två lager av glittret och sen ett lager av ett ganska tjockt, ofärgat baslack och så Seche Vite ovanpå det. Då får man en slät yta och det behövs om man ska se hur vackert lacket faktiskt är. Så, snåla inte på överlacket!

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-14 08:21:20

Oh, underbart vackert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-14 10:36:12

Jag dör lite. Jag vill haaaaa!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-14 10:55:19

Himla fint!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-01-14 11:18:17

Så läckert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-14 15:32:26

MNPO! Ja, den är verkligen snygg!



Chaosophia! Min sorts glitter, helt klart!



Kerstin! Ja, den är inte dum!



Roxcat! Ja, jag är väldigt förtjust!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-14 19:00:44

Nämen! dregel

Postat av: Honi
Publicerad 2012-01-14 19:37:08

Oj vad fint, hur har jag kunnat missa detta!

Postat av: Martina J:son Gren
Publicerad 2012-01-14 20:04:42

Tänker på en kopp svart kaffe, fast med spillda kaffefläckar, såna som blir ljusa på bordet typ, fast fläckarna ligger i kaffet. Eller kanske en kopp svart kaffe med kaksmulor i. Eller en kopp svart kaffe som står under en diskokula och därför får stänk av ljusfläckar i sig och blir ljusare på vissa ställen. Eller en kopp svart kaffe med kolabitar i. Eller en kopp svart kaffe.....

Jag tänker alltså på en kopp kaffe när jag ser det.



Ska nog dricka kaffe nu!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-14 22:08:08

Mrs Data! Ja, det är så snyggt!!



Honi! Jag vet inte hur mycket det syntes när det kom. Blev nog inte så hypat.



Martina! Ja, kaffe är grejer det. Gott!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-14 22:15:00

Så otroligt fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-15 07:57:32

Sanna! Det är det verkligen!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-15 13:48:16

Ååh vad den är fin!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-15 17:17:32

Annie! Visst är den snygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela