Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Coffee Love en gång till

Publicerad 2012-09-28 15:48:00 i Naglar - holografiska lack,

Hej! Helgen närmar sig, och med den mer jobb för mig, Japp... Jag var ju sjuk en vecka, förra veckan, och jäklar vad mycket som samlat sig på hög. Jag får huvudvärk bara jag tänker på det. Dessutom var det en tung arbetsvecka med långa, långa dagar. I onsdags kom jag hem efter åtta på kvällen och hade pillat av mitt glitternagellack. Helt väntat, det hade suttit i fyra dagar och jag börjar alltid pilla om det lyfter i ett hörn. Så, massakrerad manikyr och snabba ryck med omlackning. Jag tänkte först ta Metallic Green från KleanColor och gjorde faktiskt en manikyr med den men det kladdade ju ihop och blev misär så jag var tvungen att ta en pålitlig kompis för snabbmanikyren. Layla Coffee Love.
Här ser ni två lager av Coffee Love och ett lager överlack. Hela manikyren tog mig fem minuter och det torkar på fem till. Magiskt! Laylas senaste åtta lack i Hologramserien är fantastiskt lätta att måla med. Man behöver inte anstränga sig alls utan det flyter ut på nageln som en dröm. Jag har inte något baslack då de här lacken inte verkar färga naglarna. Lagren jag målar är tunna men två tunna lager täcker utmärkt. Man behöver inte vänta på att lagren ska torka eller så, bara kör på, bara man inte har för tjockt med lack på penseln. Jag tror hemligheten med holo ligger i att vara lite snål med mängden lack man portionerar ut. Eller så är det något annat. Jag har alla fall inga appliceringsproblem med de här lacken.
Som ni ser är det blixt-bilder, något jag verkligen inte brukar visa här på bloggen. Bristen på sol innebär att jag antingen får göra så här eller inte göra alls och jag tycker Coffee Love kan få komma fram och visa sig ännu en gång för den är ju fin. Här kan ni se dagsljusbilder och en film på samma lack och här kan ni se Emmas bilder på det. 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-28 17:19:31

Mycket snyggt! Det tål att ses många gånger!

Svar: Definitivt!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-28 17:34:36

Skönheter tåls att ses/bäras om och om igen :D Och glad blir man då! :D

Svar: Ja, och de ska ju användas, lacken. :D
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-09-28 20:31:02

Höstigt, vackert och underbart. Av någon anledning tänker jag på en stor brun härlig varm pläd i soffan med en kopp te när jag tittar på detta lacket.

Svar: Jag har filtar i exakt den här färgen i min soffa. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-28 20:47:23

Har inga problem med att se Laylas igen ^^
Eller ja jo, ångesten över att fortfarande inte kunnat köpa dem...!

Svar: Tack och lov är de inte LE. :D
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-09-28 21:39:42

Värt att visas igen! ;)

Svar: Ja, det håller jag med om.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-28 22:14:39

Sååå snyggt och så namnet, Coffee Love - jag ääälskar kaffe!

Svar: Ja, det är fint!
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-09-29 10:56:32

Väldigt vacker repris! Jag blir mer och mer sugen på det här lacket :)

Svar: det är himla tjusigt!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela