Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Coffe Love

Publicerad 2012-08-10 14:36:00 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Holofredag igen mina vänner. Jag var ju inte med förra veckan, vi hade tusen saker att göra, håller på och bygger nytt kök och dessutom så flydde vi röran för en sväng till vänner utanför Stockholm på fredagen. Jag är på resande fot nu med men det där med att tidsinställa inlägg är inte så tokigt faktiskt, smidigt när man har mycket kreativitet en dag och mindre en annan till exempel eller när man har svårt att hinna med en holofredag.
 
Layla Coffe Love är ytterligare ett lack ni redan sett här på bloggen, och säkert på en massa andra bloggar också. Jag tänkte hur som helst att ni skulle få se mina bilder också, inte för att de nödvändigtvis är så bra, det var lite växlande molnighet när jag tog dem, jag försökte dock pricka solen och tror att jag lyckades hyfsat. Jag börjar få slut på sparade holobilder och vill inte missa ytterligare en holofredag så har inte så mycket att välja på för övrigt. 
Coffe Love är ju ett av de nyare Laylalacken och jag älskar verkligen deras formula! Tycker att penseln är grym och om man grundar med Make Up Store Aqua Fix så får man ett väldigt lättmålat lack som faktiskt täcker med ett enda lager, vilket är det ni ser på mina bilder. Jag målade faktiskt min kompis naglar med det här lacket innan jag bar det själv och skippade då Aqua Fixen för jag tycker att den kan va segt att få bort och tänkte bespara henne det. Lacket var dock inte alls lika snällt och lättemålat utan andra lagret tog med sig det första och betedde sig allmänt jobbigt. Ni vet kanske hur MUS-holona och Nfu Oh-holona är, detta hade samma tendens om än inte lika kraftig. Har ni en Aqua Base kan det alltså vara smart att använda den tillsammans med Laylalacken, om inte annat kan ni spara in ett lager och det är väl inte så tokigt på så galet fina och ganska dyra droppar:) Sen håller de inte vrålbra men jag tror inte att det spelar så stor roll vad det är för bas, supermegaholografiska lack är tyvärr sällan det hållbaraste man kan ha på naglarna. Men det kan jag leva med, för det är så förbannat vackert!
 

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-10 14:57:51

Vilka vackra regnbågar! Och jag gillar den mjuka bruna nyansen på det här.

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-08-10 15:20:45

Så vackert, inser att jag måste skaffa mig en flaska Aqua Base asap

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-10 15:22:58

Åh. så fint det är! Vad glad jag är att jag just skickade iväg en beställning på bl a Coffee Love! :-)

Postat av: Else
Publicerad 2012-08-10 15:33:55

Jag gillar egentligen inte brunt så värst mycket, men regnbågarna (snyggt fångat av dig på bilderna!) gjorde allt susen:)

När jag använder base fix (tror jag gosh's vattenbas heter, typ samma som MUS AF)brukar jag alltid först ha vanligt underlack, sen vattenbas och därefter hololacket, då är vattenbasen inte så jävlig att ta bort sen.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-10 16:16:04

Underbar regnbåge. Får nog fundera på Aqua Fix. Det borde väl funka bra även när man använder China Glaze's holosar? De kan ju vara lite trixiga de också.

Postat av: tjongibuljongen.blogg.se
Publicerad 2012-08-10 17:00:45

Jag gillar din blogg! :)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-10 17:29:26

För att vara brunt var ju det här snyggt!

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-10 17:58:01

Men gudars vad snyggt, blev sugen på kaffe faktiskt ;)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-10 18:18:40

Hur fint som helst! Vad kul med ett brunt holo, kan inte påminna mig om att jag sett något liknande förut!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-10 18:51:23

Den ser himla fina ut, även fast den är brun (eller vad man ska säga). Just för att basfärgen är brun var jag lite skeptisk till denna, men den ser ändå väldigt tjusig ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-08-10 18:56:52

Vilka vackra bilder! Den ser fantastisk ut på dig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-10 19:06:56

Superfint! Regnbågarna är magiska!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-10 19:24:22

Otroligt fina bilder på det här vackra lacket!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-12 10:36:18

Vilka fina bilder på ett fint lack! Regnbågarna är verkligen fantastiska!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela