Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Ophelia

Publicerad 2012-09-29 08:38:00 i Naglar, vampy,

Jag kom ju helt av mig i mina A England Gothic Beauties experiment. Jag har visat Tess så låt oss titta även på Ophelia. Om Tess var hopplös att måla med så var Ophelia betydligt enklare att applicera. Nej, jag gillar det inte för det är fortfarande en helt hopplös pensel som jag har svårt att få styr på men det är alla fall inte tjockt, kladdigt och eländigt som Tess var utan mer "normalt". Det blir kladd på nagelbanden när jag tappar kontrollen på penseln men annars får jag lacket att uppföra sig som jag vill och det har inte samma problem som syrran med att inte "sätta sig" direkt utan ytan blir helt okej. Det är helt täckande med ett flödigt lager.
Färgen är ingen höjdare. Svart med lila skimmer som bara syns i optimala ljusförhållanden. Finishen är väl ingen höjdare heller då det lyckas se lite matt ut och dessutom får en skrovlig yta där man kan känna glitterkornen även om man inte ser det. Som ett glitterlack för blinda, typ. Man känner mer än ser att det inte är ett krämlack, liksom. Det gick inte hem hos mig men det är hundra procent mer lättlackat än Tess d'Urbervilles vilket ger mig lite hopp om resten av kollektionen. Ändå måste jag säga att jag hellre lackar igen med Tess som ju var snygg, trots att hon var en sådan eländig upplevelse vid själva manikyrtillfället. När det väl är gjort så är det ändå värt det. Det här... nej, inte så mycket.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-29 08:52:16

Ja den där förhatliga finishen på svarta microglitterlack.. orka 5 lager TC lixom.

Svar: Ja, och ändå ingen lyster... Blä!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-29 10:04:56

Ska bli spännande att få se den här på riktigt!

Svar: Jag har ställt undan flaskan till dig.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-29 10:38:37

Ja alltså det är ju bra att formulan var bättre men det ser bara svart ut...

Svar: Helt kolsvart. Och skrovligt som en sliten landsväg.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-29 10:45:11

Jag hade önskat att glittret hade synts lite mer, just nu är det ett nästan svart lack... Kul dock att det täcker med ett lager :)

Svar: Mja... Kanske det. Jag ser inte glädjen i en one coater när jag inte vill använda den alla fall. Ska ge min flaska till Sofia. :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-29 11:23:50

Formulan gillar ju jag, men vad besviken jag var på färgen. Man får verkligen leta efter det lila skimmret. Jag la på ett lager av OPI Divine Swine för att lite lila i alla fall.

Svar: Formulan var klart bättre än på Tess, här var det mest penseln som gjorde mig arg. Den är ju lika i alla A Englands flaskor och jag avskyr den. Lång och mjuk är nästan lika illa som bred. Kanske värre i vissa fall. Jag lade på ett lager Bride of Franken för att få lite glitter. Blev inte nöjd med det heller så hela manikyren åkte av rätt snabbt.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-29 11:45:03

Ett sånt lack där tanken var bra i teorin; svart med lila shimmer= mums. Men som i verkligheten bara är svart och skovligt =bleh.

Svar: Ja, det är synd att det blev fiasko.
Sminkan

Postat av: [email protected]
Publicerad 2012-09-29 12:58:01

Hahahaha "som ett glitterlack för blinda",, jag skrattede högt:)
Det är konstigt, men fastän lacket är för täckande mörkt och glittret borde synas ännu mer, är det något med dina bilder som gör att jag känner ett sug på lacket. Det ser fint ut på trots av all misär helt enkelt.. Men oki, dina bilder har lockat mig till köp förut och just nu har jag snöat in på mörka lack, kanske är det därför mitt hjärta bultar lite extra?

Svar: Låt mig ge två tips, det enda är ChG Midnight Ride. Det ser svart ut men har lila skimmer som kommer fram i rätt ljus och då är lacket så jävla vackert! Man för inombords när man ser det! Tips nummer två är Milani Whimsical som är en svart jelly med lila microglitter som syns. Den är också så vacker att man ramlar ihop av lycka. MAC Rain of Flowers är mer tydligt lila med flecks och sjukt vacker med och så Baby Goth Girl så klart. Dem måste du också spana på. Finns så många som lyckats där A England gått bet.
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-09-29 13:02:44

Nä, gillade inte färgen och finishen över huvud taget. Hade man faktiskt kunnat se glittret så hade det varit en annan femma

Svar: Ja, precis...
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-30 13:52:40

Du har fått mig att känna lite "meh.." över dessa lacken. Jag känner inget sug efter dom längre. De känns inte alls lika roliga som de gjorde först.

Svar: Men vad hemskt det låter. Jag känner mig som en surtant nu. :D
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-30 17:59:33

Men åh! Det var inte så jag menade! Men de första swatcherna jag såg på denna kollektionen såg mycket mer färgad ut, så att säga. Det var liksom färg som fängslats i svart gegga. Och färgerna såg så lysande och gnistrande ut. Men nu känns det mer som en svart kollektion som kan innehålla spår av färg.

Svar: Hahahaha, ja, jag förstår. Var det lightbox-bilder? De kan ibland vara rätt missvisande. Ommorphia Beautys?
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-30 19:20:14

Det kan ha varit där jag såg dom! Synd att de inte var så färgglada som jag hoppades på :(

Svar: Ja, de swatcherna såg lovande ut jämfört med hur jag upplever lacken i verkligheten. Jag har gett Ophelia till Sofia. Om någon kan trolla fram magin i det är det hon.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 19:04:27

Hej prestationsångest?

Om jag inte lyckas så är det alltså för att lacket är ofotogeniskt. Eller kanske till och med ett lack som inte var meningen att bli till?

Svar: Hahaha, ja, så är det nog. Men du har ju Poshe som överlack och det är så tjockt att det kanske gör Ophelia mer djupt?
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela