Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Tess d'Urbervilles

Publicerad 2012-09-20 14:33:00 i Naglar i grönt,

Idag kom det lack på posten igen, mina Gothic Beauties från A England. Jag trodde de skickades nu i veckan men jag måste ha rört ihop mina beställningar. Jag beställde de här från Llarowe vilket är helknäppt eftersom vi kan köpa från A England, men de här lacken hade inte kommit upp där än så jag blev otålig och ja, beställde dem från USA.
Jag hade inte behövt bli otålig. Jag misstänkte att de skulle vara för svarta och att det skulle vara svårt att se glassflecksen. Japp, så är det väl i viss mån men jag tycker ändå att Tess d'Urbervilles ser distinkt grön ut i inomhusljus och det gnistrar fint grönt i solen. Jag kan alltså leva med att de är i mörkaste laget. Vad är då problemet? Ja, ni ser det ju på bilderna...
Kladdigt jävla elände. Alltså, jag har aldrig gillat A Englands formula för de är i tjockaste laget för min smak. Det här är dock sämsta sortens smörja, enligt mig. Tjockt och kladdigt och penseln är som vanligt för lång och böjer sig okontrollerat av lackets tyngd. Jag borde ha låtit bli de här lacken. Verkligen. Jag har nagellack överallt, som ni ser. Jag försökte få bort lite med en bomullstops men det ser skitigt och kladdigt ut och jag vill bara lacka om.  Jag ska dock försöka stå ut för att se lite hur hållbarheten är. Vi får se om jag klarar det. 
Lacket är så tjockt att det inte går att göra tunna lager. Det här är typ ett och ett halvt lager, tjockt då, och man får kala fläckar när man går över samma ställe på nageln en andra gång. Ni ser att det runnit ut på sidan av nageln? Ja, det flyter ut men trögt. Jag har fixat lite av missarna i efterhand med lite aceton på ytterligare en bomullstops men det är fortfarande fult. FULT. Jag hatar lack som är så här svårlackade. Jag har inte tålamod med dem. Och det värsta är att jag inte ens får ner Seche Restore i flaskan än för den är för full. Jag ska hälla ut lite och se om jag kan göra det här till ett användbart lack. Som det är nu är det ett buckligt, kladdigt helvete till lack som inte ens går att förlåta eftersom det är grönt. Nej, en stor besvikelse. 
Nya bilder. Lacket sätter sig lite mer efter någon timme. Ni ser att ljuset är ett annat också. Kallare. Solen gick i moln. Lacket är bättre nu än innan det slätade ut sig och jag fick bättre kanter med min andra clean up, även om det inte är perfekt. Fortfarande en hemsk formula men jag tror jag kan få det att funka om jag tunnar av bara fan och kanske decantar till en flaska med vettig pensel. Kanske. 
 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-20 14:52:46

Det syns ju att det är grönt, ja, men jag tror ändå att det är för mörkt för att jag ska bli lockad att köpa det. Om du häller bort lite ur flaskan får du gärna spara det till mig dock så jag kan testa det sen? Jag är sniken, haha!
Stå ut så länge du kan med det här på naglarna! Jag är jättenyfiken på om det kommer sitta kvar av sig självt i mer än några timmar.

Jag är mest nyfiken på Ophelia av lacken, även om jag tror att jag kommer bli osugen på den också när jag får se den på ordentliga bilder.

Svar: Jag ska försöka decanta åt dig. Ska se om jag har flaskor nog. :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-20 15:51:06

Dom är lite väl mörka kan jag hålla med om, men ändå väldigt fina! Jag köpte mina direkt från A-England. Dom gick ut på FB att man kunde maila in beställning på dom här.

Jag har gillat formulan på AE lackan så jag hoppas att jag gör det även på dom här.

Svar: Jag gillar ju normalt inte A Englands lack men det här var något i särklass vad gäller usel formula. Hoppas du kan hantera den, jag kan inte...
Och där ser man. Ännu en perk man missar om man inte har FB alltså...
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-20 16:33:29

Men så synd att det blev mest kladd av allt. Jag tycker den här kollektionen är i mörkaste laget men jag ska köpa Jane Eyre eftersom, tja, jag har en speciell relation till den boken helt enkelt ;-)

Svar: Jag köpte dem för kollektionen hette Gothic Beauties... :D
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-20 17:03:08

Vill ha allihop. Struntar i vad du säger. ;)

Svar: Ja, det är bra. Man ska inte lyssna för mycket på andra.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-20 17:25:37

Det var ett fint shimmer! Synd för kladdet och formulan! Jag har tyckt om de A Englands formula förrut när jag har testat det, men tjockt och kladdigt låter inte så roligt :D

Svar: Nej, det här är väldigt kladdigt tycker jag. Penseln är ju inte till hjälp heller.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-20 17:49:55

Jag älskar ju normalt A-Englands lack, men det här gänget var alldeles för mörka för mig så de hoppar jag över

Svar: Ja, du behöver dem inte om du inte älskar nästan-svart.
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-09-20 17:51:54

Riktigt synd att formulan är så pass kass. Du kanske kan använda det till franken lack så att du får plats med Seche Restore i den? Man vill ju gärna slänga nagellack liksom :)

Svar: Ja, kanske kan jag göra det. Kanske kan bli ytterligare lack i Type O-kollektionen...
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-09-20 18:19:18

Vilken tur att jag höll mig fast det var fantastiska namn. Ett lack som heter "Dorian Gray", jag som avgudat Oscar Wilde ända sen tonåren *svimmar*

Svar: Jag vet. Samma här, men jag höll mig ju inte. Dorian grey ser i och för sig trevlig ut i flaskan.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-20 19:08:19

Den sista blyertsgråa till höger vill jag gärna se swatchad!

Svar: Dorian Grey. Japp. Jag ska swatcha alla så snabbt jag orkar. Jag får hosta av removern och lacklukten just nu...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-20 19:09:24

Den här kollektionen tilltalar mig tyvärr inte alls. Jag brukar ju gilla A-Englands lack, men det här känns trist faktiskt. Och formulan låter ju för bedrövlig!

Svar: Ja, formulan är förskräcklig men jag har hällt i en rejäl pipett Seche Restore i varje flaska och nu hoppas jag de kommer vara mer följsamma.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-20 19:18:22

Hm. Nja. Känner mig besviken. Det är tur att man har tålamod och köpstopp. Nu kan jag i lugn och ro se vad andra tycker och beställa om det ser bra ut. :)

Svar: Ja, och min uppfattning är mer positiv nu än den var direkt efter att jag lackat. Det jämnar ut sig rätt bra med några extra lager SV och det sitter fortfarande kvar på naglarna.Nu har jag tunnat ut alla falskorna med varsinn rejäl pipett med Seche Restore också så vi får se om jag gillar nästa lack mer även initialt.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-20 22:14:56

Mkt syn på kladdigheten, för när väl det gröna kommer fram är det ju ljuvligt!

Svar: Ja, nu när man fått distans till lackningen så är det ju okej. Lacket i sig är fint.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-21 06:04:44

Färgen är okej, lite mörk. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om formulan, vi brukar inte tycka lika om A England så är inte övertygad om att jag skulle ogilla den. Däremot så borde du sluta köpa deras lack för du gillar dem verkligen aldrig...

Svar: Jag vet... Men det är svårt att sluta köpa när hon prickar in mina intresseområden med namnen...
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-21 12:20:51

Krya på dig Sminkisen ;D

Svar: Tack Aila! Och jag fick paket idag från dig. ska franka till ditt lack så snart jag orkar plocka fram alla grejer.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-21 17:19:15

Tack fina, ser verkligen framemot det ilgröna skönheten! Ha en trevlig helg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela