Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Atelier Tulle

Publicerad 2012-10-03 05:38:00 i Naglar i korall&persika,

China Glaze Atelier Tulle har jag ägt i många år. Det är alltså ingen nyhet på min blogg men när Sofia, som för övrigt tar de vackraste nagellacksbilderna i världen, visade Atelier Tulle på sin blogg så var jag hänförd! Den var så kvinnligt mjuk och tröstande, varm och liksom moderlig. En mjuk filt och en kanna te. Gosig. Jag blev inspirerad att bära lacket igen och så klart är det inte i närheten av lika vackert på mig men det är värt att visas ändå, eller hur. Lustigt nog var det en gammal notd av Sofia som fick mig att köpa det här lacket till att börja med. Hon är alltså dubbelt skyldig till att det här lacket dyker upp här på min blogg. 
Jag bar det här några dagar efter att Sofia hade lagt upp det på sin blogg men jag kunde inte med att visa bilderna direkt efter hennes. Ni ser ju själva om ni klickar upp hennes inlägg. Det är så extremt vackert och mycket mer rosa på henne. Mot min kalla, rosa hud blir det mer lax av det. Inte alls lika snyggt. Jag blir alltså inte lika betagen i det på mig själv. Jag ser att jag när jag provade det första gången tänkte mig att den skulle bli en sommarfavorit. Jag har inte använt den en enda gång efter det tillfället. Inte förrän nu alltså. Dessutom så täckte den enligt mig med ett lager. Det är inte sant idag. Den behöver tre. Så stor skillnad på hur jag lackar naglarna alltså. Fortfarande är jag lika slarvig så alla missar är mitt fel och inte lacket för lacket i sig är fint och följsamt. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-03 06:29:06

Vacker röd nyans :)

Svar: Finare på Sofia. Men den är okej.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-03 06:52:52

Det är fint. Jag gillar det nog mer nu än förra gången du visade det...

Svar: Det är ju bra om det ser bättre ut. Jag tycker det blev så orangetonat.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-10-03 07:15:02

Classic! Och vi säger TACK till Sofia för att hon inspirerat dig att damma av ännu en goding från dina Helmer-gömmor. Det är så kul att bli inspirerad av andra. Jag blir ständigt inspirerad. Av dig till exempel :)

Svar: Ja, stort tack till Sofia och alla andra som ständigt inspirerar en att ta fram sina gamla lack och njuta av dem igen!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-03 14:16:04

Åhhh! Jag blir nostalgisk när jag ser inlägg som är mer än fyra år gamla, och lika glad över länkningen du gjorde till mig idag som den du gjorde då. :D <3

Jag håller faktiskt med om att den här såg lite finare ut på mig. Inte för att den är ful på dig, alls, men jag föredrar att se det som ett orangetonat rosa än tvärtom. Men det är också väldigt konstigt, för kommer du ihåg att jag hade starkare rosa ton på mina händer när vi jämförde förra året?

Nu ska jag prova baka en ny kaka. Måste bara vänta på att nagellacket ska torka, sen ska jag pilla ner hallon i smeten så det står glada till!

Svar: Kan det vara så att jag är blekare än du och därför får lacket att se starkare ut i färgen? Ingen aning, men det blev en liten besvikelse även om det var fint.
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-10-03 14:24:13

Som du skriver, som en varm och gosig filt och en god kopp te ;) Vill bara lägga till + en nybakt hallonpaj ;)

Svar: Det vore gott med hallonpaj. Har ätit upp min hallonkaka från helgen så det blir ingen...
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-10-03 15:40:04

Jättefint, gillar det verkligen!

Svar: Ja, det är fint. Men det är finare på Sofia.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela