Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Atelier Tulle

Publicerad 2008-06-08 22:10:38 i Naglar i korall&persika,


I flera veckor har mitt senaste paket från H2T legat oöppnat. Jag hade beställt lack från OPI Retro Fun-kollektion och i notd efter notd sett hur skira de var. Inget jag själv ville prova längre, med andra ord. Efter ett tag kom jag att tänka på att jag bara beställt tre lack från Retro Fun och aldrig skickat efter ett paket med ett lack "för lite" från H2T. Något annat måste alltså ligga i paketet. Det gjorde det!


Atelier Tulle från China Glaze är ett sådant där lack jag aldrig skulle ha tittat åt om jag inte hittat Sofias fantastiska notd med det. Från tråkigt till begärligt på en sekund! Hela den kollektionen har jag tyckt var tråkig och Sofia fortsätter leverera notd som får mig alldeles snurrig, så nu har jag beställt ett till från samma kollektion. Designer Satin...


Atelier Tulle är perfekt som lack betraktat. På bilderna ser ni det i ett lager utan överlack. Det är täckande, lättmålat, ljuvligt krämigt och har den perfekta koralltonen. Detta kommer vara en sommarfavorit!


Ni ser att naglarna kortats av en del, eller hur? Jag har ägnat mig åt trädgårdsjobb och även skurat skåp i helgen, och det höll naglarna för ända till jag gav mig på en plantering av ett rotskott från en fläder i en terracottakruka. Då lyckades jag bryta tumnageln och beslöt att alla skulle klippas ner till samma längd som den. Det är mitt livs andra nagelklippning och det känns helt okej. Naglarna växer ju ut igen! Hurra för OPI Natural Nail Srengthener!!

Kommentarer

Postat av: Peter
Publicerad 2008-06-08 22:40:08

Ljuvligt rött det här SMINKAN!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-08 23:03:35

Åh vad fint :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-08 23:09:52

Fint nagellack! men klart att du måste testa retrolacken! jag har bara testat calender girl, men den är ursnygg och det räckte med tre lager. man kan visserligen skymta nagel/tipp gränsen, emn endast om det är ljust... Och om du tycker att det är hemskt kan du ju testa layering!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 23:23:42

Peter! Visst är det snyggt!



Linda! Något för ddig också, kanske?



Emma! Jag har redan testat med lite layering här hemma. Jag är inte helt anti retro längre. Länge leve layering!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-06-08 23:34:14

å vilket fint korall-lack!retro-kollektionens korall-lack är också snyggt! jag har stirrat på olika korall-lack i en månad nu och kan för mitt liv inte bestämma mig..

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-06-08 23:42:25

Jättefin färg! Åt det klassiska hållet men ändå ovanlig :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-09 00:30:50

Skönt att höra! Jag tycker faktsikt att de är underbart fina, och tre lager kan jag leva med...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-09 00:57:11

Se där ja! Gör sig minst lika snyggt på dina naglar som på mina, fast dina bilder blev så klart lite fräsigare.. Och du har alltså redan beställt en flaska Designer Satin? ;) Hoppas den kommer falla dig in i smaken lika mycket som den gjorde för mig! Nu har jag bara Heirloom Organza kvar från den serien som tilltalade mig på bilderna, så vi får väl se om den lever upp till mina höga förväntningar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-09 06:50:10

Glamqueen! Det här måste du ha! Det är såååååå snyggt!



Emelie! Ja, det är en liten twist på det i oc med "dammigheten". Påminner om en mild variant av OPI's Mod about brights.



Chaosophia! Japp. Har beställt ett Designer Satins... Kunde inte stå emot. Och jag hoppas verkligen att Heirloom Organza är snygg på dig men oattraktiv i mina ögon ändå... ;D

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-09 09:04:22

Härligt, i min smak!:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-09 10:09:42

Fin färg! Men jag måste erkänna att jag längtar tills du får Designer satin, den såg jätteläcker ut hos Sofia, det kommer nog bli ett dylikt köp för mig också tids nog! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-09 16:07:50

Badis! Lustigt nog i min smak med! Jag gillar det som fan!



Veronica! Den längtar jag med efter! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela