Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Rihana

Publicerad 2012-05-21 06:09:22 i Naglar i lila,

Dags för ett av mina favoritlack i lila. Ni vet ju att jag älskar China Glaze Cowgirl Up. Det här är nog strået vassare ändå. Varför? Jo, för det här är perfekt Zoya-formula och perfekt Zoya-pensel men ungefär samma färg. Det är inte exakt lika, jag minns att jag faktiskt gjorde en jämförelse då kollektionen kom, men de är tillräckligt lika för att jag ska tycka att de är lika vackra.
Två enkla lager alltså. Lacket är smidigt och följsamt och håller sig på plats utan att flyta ut och ställa till besvär. Penseln är en dröm. Det är bara så att Zoya gör den pensel som passar mig bäst av alla penslar i hela världen. Jag förstår inte trenden mot breda penslar som verkar finnas. Det började ju för några år sedan med OPI och IsaDora men att t.ex Essie som haft så bra penslar valt att köra en linje med breda nu är så konstigt. De ger åtminstone valmöjligheten än så länge. Har man breda naglar måste man ju kunna måla med en smal pensel men med flera penseldrag, eller hur? Har man smala naglar blir lackande med breda penslar i princip omöjligt utan att måla på huden. Men, varför pratar jag om det nu när jag visar ett lack med perfekt pensel? Kanske för att varje gång man målar med ett Zoya lack så inser man hur stor betydelse det har och hur fort och enkelt man kan måla naglarna om man har rätt redskap.
Rihana kom i en höstkollektion som heter Pulse och som kom ut 2008. En lila och röd skimmerkollektion som verkligen är ett måste om man gillar vampy-lack.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-21 06:17:23

Den här färgen är bara så vacker!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-21 06:52:46

Den ser verkligen underbar ut!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-05-21 07:58:56

Vampigt vackert!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-05-21 09:45:35

Så otroligt vackert!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-05-21 09:46:45

Åh vilket fantastiskt vackert lack! Har inte Cow girl up och har egentligen gett mig köpförbud på rödlila lack men detta fick jag akut habegär efter!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-21 11:57:03

Den där får nog åka upp på önskelistan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-21 12:14:32

Åh jädrars vad läckert. Älskar ju också Cowgirl Up och denna var verkligen inte sämre. Tänk vad många fina lack det finns...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-21 13:15:05

Älskar också Cowgirl Up och älskar också Zoya's penslar. :) Det här var ju superfint det med och jag har inte detta. Sicken glans det ser ut att vara och färgen är bara perfekt.

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-05-21 15:17:41

Oerhört vacker nyans!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-21 19:43:08

oo ja håller med de flesta här otroligt vacker färg..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-21 19:53:48

MNPO! Bland det snyggaste som finns!



Annie! Det är den!



Kerstin! Vampigt är vackert!



Brilliant! Ja, det är det!



Lina! Jag tycker det här är ett bättre köp än Cowgirl Up. Bättre pensel och formula!



Helena! Ja, det tycker jag!



Emma! Ja, det här är magiskt!



Pamsan! Ja, det är ett perfekt lack!



Fanny! Ja, det är det!



Liza! Ja, det är en underbar färg!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-05-23 19:45:59

I completely agree with you about Zoya's brushes. They're amazing! With no other polishes I can polish my nails so precisely and comfortably in one moment.

And I agree again about the Cowgirl Up collection by ChG. I love them, these colourse are exactly my cup of tea/coffee. :-)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-23 22:06:21

Mumsigt lack! Håller med dig angående penslar, jag gillar inte heller breda penslar. IsaDora köper jag i stort sett aldrig, beroende på att jag avskyr deras penslar. Fattar inte heller vad det skulle vara för bra med en bred pensel.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-24 05:58:02

Verunka! Oh yes, Zoya is the best there is in the world when talking about brushes!



Nageldraken! Nej, breda penslar funkar ju bara för några medan smala kan funka för alla.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela