Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Mieko

Publicerad 2012-05-12 08:11:21 i Naglar i rött,

God morgon! Jag ska ägna dagen åt studier till min fortbildningskurs och jag känner mig inte särskilt motiverad. Har alla fall segat mig upp nu, tidigt, och ska snart göra kaffe och rosta bröd så jag får lite energi. Ni ska också få någonting. Ett sött lack! Här ser ni Zoya Mieko, en mjuk hallonrött med guldskimmer. Det är ett väldigt fint litet lack, faktiskt, och jag förstår inte varför jag inte använt det mera. Det är en evighet sedan jag bar det senast
Som alltd med Zoyas lack är det lätt att måla med eftersom penseln är perfekt och formulan är också bra, varken tjock eller tunn utan lagom. Det täcker med två lager och det torkar snabbt med ett lager Seche Vite. Visst är det fint! Jag gillar att bottenfärgen är kall medan guldglittret ger värme så intrycket blir lite koralligt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-12 08:21:51

Väldigt vackert verkligen! Aha, det är fortbildningskurs som gäller, där ser man...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-12 08:31:39

Emma! usch ja... Jag är inte pepp idag.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-12 08:50:33

Väldigt vackert lack! Tack för att du plockar fram fina bilder och sätter fokus på gamla godingar från Zoya, det finns så många skönheter därifrån som är absolut värda att hamna på önskelistan, så även Mieko..

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-12 09:17:10

Så fint det är. Jag vet att jag har varit sugen på detta tidigare men jag har helt glömt av det. Tur att du påminner om gamla stjärnor ibland.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-12 09:33:26

Röda lack med guldskimmer slår aldrig fel!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-12 10:56:56

Det var verkligen sött! Zoya har så många fina lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-12 11:26:47

Kitty! Det är bara roligt att visa lack jag använder. Annars skulle det ju bli tomt här. Jag har inte köpt så mycket nytt.



Pamsan! Ja, det är värt att påminnas om!



Kerstin! Nej, det är alltid fint!



MNPO! De har det! Man blir lite yr när man tänker på det!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-12 13:06:51

Jättefint! Tror inte jag har något som ser exakt ut så här, så kanske borde jag skaffa det.

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-05-12 15:54:13

Åh, ja. Detta var en överraskning när jag fick det i brevlådan och dessutom en positiv sådan. Gillade det mycket mer än jag trodde att jag skulle göra.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-12 17:50:50

Ååh den ser jättefin ut :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-13 08:36:43

Nailtastic! Kanske det. Eller så kan du komma hit och prova det. Jag har tänkt på det faktiskt, vi använder så sällan lack mer än en gång så egentligen borde vi i stockholmstrakten kunna ha "prova på träffar" där man får chansen att testa ett lack någon annan har. Fast då kanske HTF-lacken lockar mer förstås.



Sarah! Ja, den är väldigt söt och fin och glad. Jag trodde inte heller jag skulle gilla den.



Annie! Den är fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela