Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Mieko

Publicerad 2009-07-11 17:11:46 i Naglar i korall&persika,


Dags för lite Zoyalack här på bloggen! Dagens naglar är rosa, eller rosaröda, med guldskimmer. Zoya Mieko från dera vinterkollektion. Funkar lika bra på sommaren, om jag får säga det själv.

Mieko är ett lack med massor av guldskimmer, som ni kan se om ni klickar upp den tredje bilden i raden ovan. Se hur hela flaskan är full med små guldskimmerpartiklar. Färgen är en stark, varm rosaröd som faktiskt är riktigt fin, trots min förkärlek för kallare nyanser. Det känns alla fall helt okej att ha det på naglarna än så länge.

Jag har två lager här, och de torra nagelbanden är på grund av acetontorka. Nu är de insmorda och fina, men jag hade bråttom att ta bilderna, mellan två regnskurar. Man vet ju inte hur länge mina nagellack blir kvar heller, för jag tröttnar ofta snabbt och vill byta. Än så länge är det dock ett lack jag ser på med glädje.

Lacket är lätt att använda, alltså bra formula. Penseln är också bra, tycker jag. Torktiden är helt okej med Poshés överlack. Kan inte hitta några fel på det alltså. Hela den kollektionen, Flourish, var faktiskt grym! Kolla in lacken i den om du gillar lite guldskimrande lack. Kalista, Zara, Cyma... Ja, det var en hel hög med läckerbitar med i den.

Det blev en himla massa bilder. Typiskt att inte solen var framme, för det hade nog gett lacket ännu mer skjuts. Men det är väl i och för sig fint så här med. Som gelehallon med guld.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-11 18:32:22

OOh, jag gillar det också! Känns som en mörkare syster till ChG Strawberry Fields? Mycket snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-11 21:16:26

Mycket vackert, den här färgen tilltalar mig verkligen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-11 21:19:50

Marie! Kanske det kanske. Jag har ju inte den att jämföra med... Fint alla fall!



Emma! Ja, så klart. Rooooosa! :D

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-13 00:02:45

Jättefin! Skulle kunna tänka mig absolut! Tycker faktiskt den är mer somrig än vintrig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-13 17:02:10

Marina! Jo, jag tycker också det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela