Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI My Very First Knockwurst

Publicerad 2012-06-26 07:49:52 i Naglar i vitt, nude, beige,

Alizarine Claws-Féline skrev att OPI Germany tagit inspiration vad gäller namn på lacken från tyska porrfilmer. Den tanken hade inte slagit mig (jag är inte så hemma på just den filmgenren, tyvärr) men nu ser jag liksom lacken i ett lite annat ljus. Här kommer ett inlägg med bilder på My Very First Knockwurst. Namnet var, innan Féline fick min hjärna att gå åt ett annat håll, redan lite småäckligt. Vem vill ha nagellack i samma färg som knockwurst? Vem tycker knockwurst ens är gott? Känns det som att det namnet på ett lack säljer en dröm om eleganta naglar? Jag vet inte. Jag vet heller inte om min nuvarande bild av gladporrskådisar från 70-talet känns bättre. Nej, lacket hade förtjänat ett bättre namn för det är inte alls speciellt porrigt och även om jag kan se korv i färgen om jag måste så föredrar jag att inte tänka åt det hållet. Speciellt som den här nuderosa även har en droppe lila i sig och det ska en frisk korv inte ha.
 
Det här är två lager av lacket. Det är inte lika perfekt som Don't Pretzel My Buttons men det är fortfarande fantastiskt bra att måla med. Jag lyckas kladda lite den här gången, det är penseln som vanligt och ska inte skyllas på formulan. Formulan är suverän och lättarbetad. Torktiden är snabb. Inga nackdelar bortsett från OPI pro-wide brush alltså, och namnet. Tycker man om svala nudetoner är den ljuvlig. Den ser ut som Zoya Pandora men utan skimmer. Jag skulle, om jag tvingades välja, ta DPMB för den är mer neutral i tonen och ett ännu snyggare nudelack men den här är absolut väl värd att skaffa om man är förtjust i den här sortens färger. Om jag får det täckande på två lager är chansen stor att många andra klarar sig med ett eftersom jag är snål på lack när jag målar.
För att fira sommaren så kommer här några bilder från trädgården. Vi är ju alla fall några damer här som nått den ålder i livet då trädgård är spännande. ;D
 
 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-26 09:05:16

Hahaha, jag älskar dina texter! "...och det ska en frisk korv inte ha". Jag dör av lycka! I övrigt ett fint lack, även om jag inte tror att det kommer att bli min favorit. :-)

Svar: Vad bra att du gillar texterna! Det gör mig glad! Lacket är inte min favorit heller men det genererar komplimanger då händerna blir väldigt välvårdade och naglarna ser fina ut.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-26 09:33:44

Citat: Jag är inte hemma på den filmgenren, tyvärr! Så du tycker det är tyvärr ;)

Lacket är väldigt fint och jag håller med att det förtjänar ett bättre namn. Något som jag tyckte var ännu finare var alla underbara trädgårdsbilder.

Svar: Ja, det kanske är tyvärr och kanske inte. Jag måste helt enkelt doppa tån i genren för att kunna uttala mig och just nu är inte tysk porr det jag är mest intresserad av att fördjupa mig i. ;D
Trädgård är helt underbart och just nu är så mycket i blom. Synd bara att det ska regna...
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-06-26 12:36:17

Haha!
Fint lack och vad jag längtat efter dina blombilder:D

Svar: Vad roligt att höra att blombilderna är uppskattade!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-26 19:14:50

Hehe, den här kollektionen kommer plötsligt i ett annat ljus :D Färgen var fin dock!
Och dina blommor... Underbara... Önskar jag också hade en trädgård!

Svar: Trädgård är härligt men jobbigt. Just nu kan man knappt njuta av den för regnet, men jag är tacksam att jag har möjligheten att ha ett sommarställe med trädgård.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-26 22:28:51

Lacket är egentligen rätt fint men jag skulle aldrig köpa ett lack med det namnet... Iaf inte ett lack med sjuk korvfärg och det namnet:)

Svar: Nej, namnet är den största nackdelen med det. ibland är de för "roliga" för sitt eget bästa.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-06-27 15:43:29

Jag skrattade också när jag läste din text och det som fick mig att verkligen frusta till var just samma citat som Anne nämnde. Jag hade ärligt talat inte tänkt på just den kopplingen heller och nu kan jag nog inte få den ur huvudet. Opis tyska porr-kollektion. Nåja, färgen är helt ok iallafall- neutral om man känner för det. Jag gillar dina blombilder också såhär på sommaren. Önskar jag hade en trädgård istället för bara en blombänk hemma i lägenheten. Blommor är lite av en passion (det och nagellack ;-))

Svar: Blommor är underbart och jag är otroligt tacksam för att jag kan ha landet att åka till.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela