Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Just Spotted the Lizard

Publicerad 2012-07-16 07:57:15 i Naglar - duokromatiska,

Det här är lacket jag hade tänkt bära på min födelsedag. Det blev inte så. Jag har provat det här en gång förut och misslyckades då med. Trodde det berodde på att jag haft bråttom och slarvat. Det var alltså en tålmodig och harmonisk Sminkan som började med den här manikyren. Tre lager in hade både tålamod och harmoni upphört. Jag försökte ändå men det blev till att ta av det och byta alla fall...
Just Spotted the Lizard är OPI:s take på Chanel Peridot. Peridot är ett lack jag älskar. Passionerat! Det är ett av lacken jag satte upp på min topp 20 lista. Den är så fin! Den här borde alltså vara lika fin. Jag har sett bilder som visar att de är exakta dupes. Jag upplever dem inte så men jag har inte med Peridot så jag kan inte jämföra. Jag har sett det här nagellacket live, på Nailtastic-Anne. Det var en magiskt vacker manikyr, men allt hon har på naglarna blir lite magiskt för hon har bland de vackraste naglarna som vi har bland svenska bloggare! Hur som helst, jag var inställd på att det här skulle vara vackert och bra på alla sätt. 
Vad klagar jag då på? Jo, det är omöjligt att måla med. Tjockt men inte jämnt. Det krävs fyra lager och alla lager blir lika jäkla eländiga. Ser ni penseldragsmärkena? De är extrema. Extrema! Fult är det. Och penseln river upp i ytan så man får olika hack och gupp och kladdigheter hur man än gör. Eller hur jag än gör ska jag säga. Anne kunde ju lacka med det och få ett perfekt resultat. Jag fixar det inte. Det blir inte bra.
Färgen är det inget större fel på. Multikromt i guld och grönt och aqua och blått. Det känns glittrigare än Chanels lack och frostigare på något sätt, men som sagt, jag har inte Chanellacket med mig och det kan vara enbart i mitt huvud denna skillnad existerar. Här ser ni det alla fall i olika ljus, sol och skugga och olika tider på dagen. Jag bar det alla fall fyra, fem timmar innan jag gav upp. Vad tycker ni? Mina bilder på Chanel Peridot finns här.
Nej. Vi får trösta oss med lite kattbilder.
Siv och Signe är bästa sovkompisar. Visst ser man hur mysigt de har!
Här ser Siv ut som en liten svart Voldemort.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jennysjox
Publicerad 2012-07-16 08:18:15

Äsch då. Jag har miniversionen av lacket och har tillskrivit de dåliga egenkaperna till den pyttelilla penseln och tänkte att jag nog får köpa en fullstor flaska i alla fall men då var det inte bara det som var problemet alltå...

Svar: Jag har också en miniflaska men jag gillar ju den lilla penseln och har problem med OPI:s stora pensel så jag tänkte inte alls så. Men det kan ju vara anledningen så klart. Men jag köper inte en stor flaska för att testa den teorin...
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-16 08:21:58

Visst är det fint, men jag håller mig till mitt Evening at Ch.Marmont från Kicks som för övrigt sitter på klorna just nu.

Svar: Den är också fin. Alla guldgröna lack är fina!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-16 08:31:50

Jag tyckte nog att det var rätt lätt att lacka med. Men min flaska kanske är annorlunda. Fint är det iallafall! Förbaskat fint!

Svar: Martina, jag tror att det är fel på mig när det gäller det här lacket. Jag har problem med det men andra behöver inte ha det. Kanske skulle en teknik med flödigare med lack på penseln hjälpa. Vi får se om jag provar igen någon gång.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-16 09:05:35

Fast Anne gillade väl inte heller det här, lacket om jag minns rätt. Håller med om att det inte ser sådär alldeles klockrent ut på nageln. I ärlighetens namn tycker jag dock att Peridot kunde ha bättre formula med tanke på priset, ränderna är ju ett faktum även där.

Svar: Ja, det är sant, men Peridot blev ju inte så här randigt. Eller blev det det? Måste prova den snart igen. Kanske göra en jämförelse...
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-16 09:34:42

Peridot är ett strå vassare tycker jag!

Svar: Ja, jag var ju så himla kär i den då det begav sig att jag fortfarande blir smått euforisk av att tänka på det.
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-16 10:07:41

Jag körde på ett tunt lager och två "lagom" lager. Alltså inte speciellt flödigt men ändå så att det är blött, om man säger så! Jag tror jag gjorde så iallafall. Fast jag har ju fullstor flaska också, så då kanske penseln (trots sin bredhet) är mer passande till lackets egenskaper. Hade du bott närmare så hade du fått låna min och jämfört :)

Svar: Tack! Gulligt erbjudande! Jag ska se om jag kan få prova någon stockholmares flaska...
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-16 10:20:46

Mja, jag vet inte jag? Jag tycker att det ser ut som att formulan är mycket fluffigare och att skimret är lite grövre än Peridot om jag jämför dina bilder. Bilderna på Peridot vann ju med hästlängder tycker jag, men jag är lite nyfiken på vad det beror på!

Kanske borde öppna min flaska snart och se om jag kan måla med det.

Svar: Ja, gör det. Jag vill veta om det är mig det är fel på eller lacket och jag litar ju på dig.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-07-16 10:30:06

Jättekul att se denna swatchning. Tänkte mig nämligen klicka hem det, typ i dag.. Fast blev lite ledsen att det inte såg så över-himelskt ut men har ingen peridot eller liknande så unik kommer den ju bli i samlingen i alla fall.
Och gör gärna en jämförelse sen om du kommer ihåg, är så kul att se såna :D

Svar: det finns jämförelser där ute i bloggosfären redan, men jag ska försöka göra min egen också. Jag är mer nyfiken på formulafrågan och ytan än färgen så kanske kan tillföra något...
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-16 10:38:32

Peridot är randigt men kanske inte i samma utsträckning. Eller jo, jag tycker det blir ordentligt randigt, men detta har liksom ett annat mönster också som inte är så klädsamt.

Svar: ja, den här är inte bra på mina naglar. De är något med strukturen...
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-16 10:39:28

Vad knäppt. Då kanske jag inte ska gråta över att jag skaffade dyra Peridot ändå? Har fortfarande inte testad det. *skäms*

Svar: Nej, gråt inte. Om du testar det och tycker det är onödigt kan du sälja det till mig sen. ;D
Sminkan

Postat av: evelina
Publicerad 2012-07-16 11:28:17

jag har det lacket i stor flaska och älskar det.målar nog bara ett lager för skiftningarna blir lite förstörda med fler .kanske du fick en dålig blandning?

Svar: Ett lager hade inte täckt nageln med färg för mig. Det såg väldigt strimmigt ut upp till tredje lagret. Strimmigt och ojämnt med färg alltså.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-16 11:42:36

Jag håller med om att det var otroligt snyggt på Anne. Men jag tycker det blev fint på dig också! Den här typen av lack har i regel penseldrag, men man kan jobba bort de om man svampar sista lagret (har jag läst nånstans men inte hunnit testa det än).

Svar: Okej. Bra tips! Måste prova det alltså...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-16 11:46:08

Nu glömde jag kommentera Siv och Signe som är hur gulliga som helst ihop <3

Svar: Det är de verkligen!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-16 15:42:29

Jag klarade mig med två lager, men visst blev det penseldrag! Jag stör mig dock ganska sällan på just penseldrag, gillar jag färgen så kan jag leva med penseldragsmärken i de allra flesta fall. Däremot hade jag ju alldeles för höga förväntningar i övrigt, trodde jag skulle tycka att det var helt fantaaaaastiskt. Och det gjorde jag liksom inte. Så kan det gå! :-)

Svar: Jag klarar också lite penseldrag i en vacker färg för vissa finisher blir ju så oavsett vad man gör men det här var förskräckligt. Kan vara minipenselns fel eller min teknik som sög men det blev inte succé...
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-16 15:50:55

Men vad synd att det är så besvärligt att lacka med! Jag är ju sjukt sugen på detta lack samt det gråa lacket somm också ska vara en dupe för Chanel. Borde kanske satsa på dupesen från Jessica istället.

Svar: De behöver ju inte bli besvikelser för dig bara för att jag inte gillade dem. Du kan få komma hem till mig på fika och prova dem. ;D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-16 16:27:10

Jag målade naglarna i fem olika färger idag och tog jämförelsebilder, men så dog förstås batteriet innan jag hann föra över dem till datorn. Typiskt!

Jag kan ju i alla fall säga att jag tyckte det var rätt stor skillnad på att applicera de olika lacken.. av olika anledningar.

Svar: Hoppas du snart kan föra över bilderna för jag är galet nyfiken nu!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela