Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Chanel Peridot

Publicerad 2011-07-26 09:15:00 i Naglar - duokromatiska,


Mitt första Chanel-lack någonsin. Peridot. Värt varje krona! Jag hade inte tänkt falla för det trots alla hyllningar jag läst, alla fantastiska swatcher jag sett. Nej, jag skulle inte betala så mycket för ett lack. Men, det är ju grönt. Och multikromt. Vem kan motstå något sådant? Dessutom är det så vackert att man blir lite andlös.



Två lager lack på mina bilder, ett lager överlack. Bilderna kan inte ens visa en femtedel av den skönhet som ryms i det här lacket. Det finns så många färger i det men de dominerande är guld, koppar, varmt gyllengrönt, svalt blågrön och aquablått. Dessutom kan man uppfatta rökiga lila toner och lite rosa i nagelns periferi i vissa vinklar. Under glascabochonerna i mitt armband som jag bär så ser man mer av färgspelet, tydligare. Låt oss titta noga:


Idag har jag alltså haft samma färg på naglarna som på mitt nagellackssmycke. Det ser dock inte alltid ut så för armbandet visar mycket mer av det blå och lila i lacket än vad som syns på fingrarna. Det ser faktiskt ut som att det blå dominerar i smycket. Sen växlar det så klart jättemycket även i det. På naglarna ser man de kalla och varma gröna samt guldet allra mest. De blå nyanserna dyker upp i extrema vinklar och det lila är som sagt svårfångat för ögat på nageln om man inte letar efter det. Men alla färgerna finns även på nageln, jag lovar. Jag har suttit och tittat på mina naglar hela dagen i olika ljus och vinklar och jämfört med armbandet, så klart. :D


Hur mycket jag än försöker får jag dock inte till det med bilderna. Lite av de gröna skiftningarna kommer fram, men inte så mycket som lacket faktiskt bjuder på. Ni får helt enkelt prova det själva och beundra det på era egna naglar. Inte ens ett spam kommer hjälpa men ni får det alla fall.



Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-26 09:54:55

Det är ju helt magiskt fint! Jag dör lite framför datorskärmen! Hur fick du tag på det? Jag är också sugen :)

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-26 10:09:22

Jag dog lite nu känner jag. Hade ju faktiskt intalat mig att jag inte alls behöver Peridot och så lägger du ut såna här bilder....

Armband är helt fantastiskt, vansinnigt snyggt! Ser dyrt ut också! Tror att armbandet ger mig mest habegär faktiskt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-26 10:23:17

Ja du, svårt detta. Men eftersom du säger att den är värd pengarna så kommer jag säkert köpa, litar ju på ditt omdöme:)

Postat av: Ann
Publicerad 2011-07-26 10:30:46

Ser tjusigt och exclusivt ut, misstänker att det är dyrt med ;-). Trevligt att se att det håller för förväntningarna. Det är ju inte allt som är dyrt = bra.

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-07-26 10:59:23

För grönt för min del men ändå väääldigt vackert. Varifrån köpte du det?

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-26 11:22:19

Det är ju så himla underbart! Vill ha! ...men jag är lite kvar i jag-kan-inte-betala-så-mycket-för-ett-lack-stadiet :-/

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-26 11:38:11

Åh, nu blev jag inte så lite avis! Har du köpt det i Sverige? Eller beställt från USA?

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-07-26 11:50:20

Mmmm... Det där får mig att dräggla lite lätt... :)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-07-26 11:51:16

Himmel og hav så vakkert det armbåndet var! :D

Nå er jeg glad for at jeg ga etter for presset, Peridot kommer min vei i en swap ganske snart! :D

Postat av: BELLA
Publicerad 2011-07-26 11:54:07

Vilket otroligt spännande lack!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-26 12:35:11

ooo detta här va ju hur snyggt som helst!!!

kanske man borde köpa....

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-26 13:03:19

fAn vad avis jag blir! Så otroligt vackert! Och smycket-wow! snacka om att det gjorde sig bra där under glaset:)

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-07-26 15:13:52

Åh hur otroligt vackert det är. Men det är säkert allt för dyrt för min plånbok. :(

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-07-26 15:24:14

Underbart vackert. Jag hade lätt betalt fullpris för det här:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-07-26 16:11:50

Även om du säger att bilderna inte gör lacket rättvisa så der det ju väldigt härligt ut ändå!! Och det blev verkligen snyggt i smycket också.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-26 16:31:32

Åj nej nu frestar du mig!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-07-26 19:08:39

Duokromt är jag ju inte så förtjust i och jag har blivit så besviken på Chanels lack förut, tycker formulan är så dålig och inte sitter det speciellt bra på mig heller, så det här hoppar jag nog.

Postat av: Ika
Publicerad 2011-07-26 19:11:02

Det här ser nästan ut att kunna vara en grön version av Space Cadet! Helt underbart! Jag hoppas jag får tag på detta lack.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-07-26 19:27:41

Åh, herrejösses vilket otroligt vackert lack! Armbandet är verkligen helt fantastiskt <3

Postat av: gnoma
Publicerad 2011-07-26 19:53:54

So beautiful. Can't wait for agusust when it should come to Italy, too __

Postat av: linda
Publicerad 2011-07-26 21:08:21

chanel är ju chanel men detta va nog bland de finaste lack jag sett...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-26 22:14:21

Kerstin! EBay. Och det var värt de 250 kronor jag betalade. :D



Lina! Armbandet är fantastiskt fint. Jag är väldigt nöjd med det och har burit det varje dag sedan jag gjorde det.



Emma! Du ska prova först! :D



Ann! Det är verkligen så otroligt vackert att det är värt pengarna. Sen vet jag inte om det kvalitetsmässigt är bättre än annat.



Tina! EBay köpte jag från. Det är nog det perfekta lacket för nybörjare i grönt. ;D



Cactus! Ja, jag håller med. Men eftersom höstkollektionerna är svaga i år så har jag ju råd.



Nailtastic! EBayade hem det för 250 kronor inkl. frakt.



Karusell! Ja, det är magiskt!



Solveig! Du komer älska det!



Bella! Ett av de mest underbara jag sett!



Liza! Om du har pengar till övers så ja, det tycker jag.



Sanna! Smyckena jag gjort ded det blir helt fantastiska! Nästan så att det är ännu bättre under glas faktiskt.



Olivia! Det kostade mig 250 spänn ungefär.



Sminkjante! Ja, jag ångrar inte att jag köpte det, det är ett som är säkert!



Makeupoholic! Det är verkligen så otroligt vackert!



Honi! Ja, det förstår jag. :D



Nailspotting! Det här håller alla fall på mig. Har haft det två dagar utan minsta skavank nu och tänker bära det en tredje också. Det ser nylackat ut fortfarande och jag kan inte tänka mig att ta av det än.



Ika! Ja, fast ännu mer multikrom. Obegripligt vackert!



Sofia! Ja, jag är helt tagen av lacket och väldigt nöjd med armbandet!



Gnoma! You will love it! It is beyond amazing!



Linda! Ja, det är det faktiskt. Helt fantastiskt!

Postat av: Skincare by Malin R
Publicerad 2011-07-26 22:27:25

Jag håller med, andlös! Vilken färg!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-26 23:01:41

Nu kommer jag med dumma frågor för att döva samvetet vid framtida köp: Visst är det ganska olika GOSH Golden Dragon?

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-07-26 23:28:22

Galet fint! :D



Jag undrar vart du köpte armbandet? (eller ja, delarna till det så att säga)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-07-27 01:57:57

Åh, det är ju helt groteskt snyggt! Undrar om jag inte kommer att köpa det trots att jag egentligen tycker att Chanels lack är alldeles för dyra..

Armbandet är också skitsnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-27 11:39:17

Malin! Ja, den är vacker!



Kerstin! Nja, de har ju vissa likheter men nej, den här är mer multikrom. Men allt beror ju på hur man ser på likhet. För mig är de väldigt olika, för någon annan kanske väldigt lika.



Andrea! Jag har köpt delarna till armbandet från beadaholique.



Nageldraken! Ja, det är faktiskt det första Chanellack jag velat ha och jag är jätteglad att jag köpte det. Men Revlon och många andra är ju bra på att göra dupes så vill du vänta är väl det lugnt. Det är ju ingen panik att bestämma sig än.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-27 13:25:27

Så vackert!

Postat av: REBECCA
Publicerad 2011-07-27 14:54:47

Snygg blogg du har! :) as snygg desigN!!

Kanske du har lust att göra ett bloglovin-byte?

Postat av: Viveka
Publicerad 2011-07-27 16:55:40

Wow!!! Klick, klick....nu är det bara att vänta.

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-07-27 21:43:28

Men åååh så fint det är. Du har lyckats få mig sugen på det också och jag är inte ens särskilt förtjust i gröna lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-27 23:44:25

Annie! Visst är det!



Rebecca! Tack! Jag byter dock inte länkar på det sättet och jag använder inte bloglovin själv.



Viveka! Ja, den var värd att klicka hem! Lovar!



Veronica! Den här är ju inte grön, den är multikrom!

Postat av: Tuss
Publicerad 2011-07-28 00:12:24

Snygg blogg! Häftiga färger på nagellack :)

Postat av: Emma
Publicerad 2011-07-29 11:03:46

Underbart fint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-02 10:20:01

Haha, nu när jag ser bilderna här så inser jag att jag drömde att jag köpte en hel, stor kartong med Chanel-lack inatt! Eller om jag fick dem kanske... Oavsett vad så var det jobbigt att vakna. :|



Det är så vackert! Jag vill också ha. Vill också ha! 250kr... Peridot eller OPI DS Glamour? Jag vill gråta en skvätt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 12:22:45

Tuss! Tack!



Emma! Tycker jag med!



Chaosophia! Du kan få en decant av Glamour om du vill för av den har jag två flaskor... :D

Postat av: Marie Dahlberg
Publicerad 2011-08-06 15:34:07

Sååå otroligt snyggt lack för att inte tala om armbandet, helt enkelt underbart. Nu blev jag inspirerad både att måla naglarna och skapa....äntligen, efter ett låååångt uppehåll. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-06 18:53:02

Marie! Välkommen tillbaka!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-28 13:04:04

Var tvungen att gå in hit och kika om jag precis gjorde rätt när jag beställde detta på ebay för...300 kr. Snyft snörvel. Men jag ser klart och tydligt att jag gjorde ett bra val även om detta blir det enda lacket denna månaden. (läs under hela oktober)

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-11-07 13:44:47

Åh herre min gud, vilket vackert lack! Hittade på ebay för runt 260 kr, tror nästan att jag ska köpa det.. Verkar vara värt pengarna ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:01:27

Pamsan! 3oo var häftigt, men jag tror det är värt det!



Carro! Väl värt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela