Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas Holo Black Ravus

Publicerad 2012-07-27 15:26:00 i Naglar - holografiska lack,

Ni skulle ha blivit lite bortskämda igår med aktuella manikyrer. Det här är nämligen det lack som fick pryda mina naglar efter knallgröna Blowfish Green. Dessvärre fick blogg.se problem så vi har inte kunnat publicera några inlägg igår eller idag på förmiddagen. Turligt nog är Ravus holografiskt och passar alltså  bra även på en holofredag.
 
När jag var hemma hos Emma så tittade vi lite på hennes nagellackssamling även om jag då var lite för trött för att verkligen engagera mig. Den är imponerande, så mycket jag jag alla fall säga. Jag fick erbjudandet att prova vad jag ville i hennes samling och valde då en flaska av hennes egenfrankade lack Ravus. 
Ravus är en karaktär i min och Emmas favorit-trilogi Tithe av Holly Black. Emma har ju startat en liten kollektion som hon kallar Holo Black med lack inspirerade av karaktärer ur böckerna och Ravus är alltså med i dem. Han är ett troll och jag är lite kär i honom. Emma har gjort det här lacket med hjälp av Nfu Ohs beigefärgade hololack och China Glaze Wagon Trail plus en massa ofärgat lack. Färgen borde alltså vara brun med guldinslag men faller över en del mot grått och blir inte helt olik Siris päls. Siri var dock motvillig till att ställa upp som matchningsobjekt så jag kan inte bevisa detta. Min pappa hävdar dock bestämt att jag har fel, lacket är inte varmt grått utan kallt brunt och det har han rätt i. Det är brunt i de flesta ljus men, som sagt, med grå inslag.
Den holografiska effekten är scattered och påminner en hel del om A england-lacken, t.ex som den ser ut i  Ascalon. Om Ascalon är en grå med lila inslag är det här en brun med grå inslag, eller grå med bruna, och jag föredrar den här färgen faktiskt. Jag gillar den här. Snyggt skimmer, fint djup, lätt att lacka med, snabb torktid... Jag hade dessutom turen att få en flaska av det i present så jag kan njuta av det fler gånger. 
Ett litet filmklipp på lacket ska vi ju ha, det kommer här:
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-27 16:11:39

Supertjusigt!

Svar: Ja, jag tycker Emma fått till det bra.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-27 16:53:22

Mycket vacker!

Svar: Ja, det är jättefint!
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-07-27 17:40:39

Underbart! Heja Emma! :D

Svar: Ja, hon har talang!
Sminkan

Postat av: CC
Publicerad 2012-07-27 19:59:14

snyggt!!!!

Svar: Ja, jag tycker det är en elegant färg!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-27 23:47:30

Fantastiskt snyggt ju! Jag älskar basfärgen, den ser så intressant ut. :-)

Svar: Ja, jag tycker också det har en spännande färg och lite mystik i sig.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-28 10:01:07

Väldigt härlig färg!

Svar: Jag tycker den känns sofistikerad och bra!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 15:22:33

Det är jättefint på dig, även om jag gärna hade sett en lite grön ton också, det kommer det nog bli i Ravus den andra:) Kul att du gillar det och att det är så pass likt Siri!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-29 22:54:00

Vilken tur du har som fick en egen flaska! Jag gillar verkligen det här lacket. Eleganta holos <3

Svar: Jag frågade liksom inte, jag bara sa att jag ville ha en flaska. Emma kunde inte neka mig när jag gjorde hundvalpsögonen. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela