Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Ascalon

Publicerad 2012-03-28 14:35:00 i Naglar - holografiska lack,

Kanske dags att visa det lack jag hade för några veckor sedan. Jag skulle träffa Anne som har bloggen Nailtastc och ville så klart ha något speciellt. Jag tror jag lackade om naglarna fyra gånger innan jag gav upp och bar det här. Nej, jag var inte nöjd. Jag var rätt besviken faktiskt, men det var bättre än de tre lack jag provade innan... 
Ascalon är ett lack som är svagt duokrom och svagt holografisk. Jag älskar duokroma lack och jag älskar holo men det här är lite för fisigt för att jag ska få hjärtklappning. Det var dock typisk A England formula. Det täckte med två lager och det torkade rätt snabbt. Jag tycker ju de är lite för tjocka i formulan men det vänjer man sig ju vid när man kör några på kort tid.
Jag måste ju bildspamma, trots min besvikelse, för jag vill att ni ska se lacket i så många vinklar och ljus som möjligt. Det har ju en del på gång även om det alltså är subtilt.
Ni ser, en askig grålila med silveraktigt skimmer som i rätt ljus avslöjar sig vara holografiskt och som sagt, grålila bas med lila och svagt tealblå flash som ger en duokrom effekt. Vad säger ni? Gillar ni Ascalon? Jag föredrar nog Ozotics Mish Mash som har ungefär samma färgställning men med starkare effekt. Fast den här är väl mer diskret för dem som inte vill gå överbord med bling.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-03-28 17:14:44

Jag gillar den och ska definitivt köpa den när A England är månadens lack hos Nailmail :-) Min typ av färg.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-28 18:27:17

På bilderna ser den väldigt snygg ut! Bra balans mellan diskret och det lilla extra.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-28 19:25:23

Det ser fint ut. Synd att effekten inte är större...

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2012-03-28 20:14:56

Jag tycker den var urtjusig!!! Precis ett sånt lack som jag vill ha på jobbet, lagom kontorsdiskret men lite blingbling undercover.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-28 20:37:27

Fint!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-28 20:43:03

Jag har inte testat min flaska än, men jag misstänker att jag kommer tycka samma sak som dig..

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-28 21:02:56

Jag känner mig lite besviken.. Trodde att effekterna skulle synas mer...

Postat av: Jennifer
Publicerad 2012-03-28 21:11:42

Fiin blogg :) lust att följa varandra med bloglovin och blogkeen? Kram

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-03-28 21:16:17

Vad rolig du är :-)



Det ser grymt snyggt ut på sista bilden tycker jag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-28 21:25:22

Veronica! Ja,du kommer säkert gilla den.



Kitty! Ja, det är ju sant.



MNPO! Ja, lite mer duo eller holo hade jag velat ha.



Annika! Ja, om man måste begränsa sina lackval på grund av arbete så kan den vara en vinnare.



Kerstin! Ja, den är väl det på sitt sätt.



Nailtastic! Ja, du har ju sett den och den var ju inte för imponerande...



Annie! Jag visste ju att holon inte skulle vara bländande men jag väntade mig mer av duon.



Jennifer! Jag använder inte bloglovin' eller andra liknande tjänster.



Makeupoholic! Nu var jag väl inget rolig? Jag var ju bara surmulen och neggo.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-03-28 21:33:02

Jag gillade ascalon! Lite annorlunda men inte för mycket :)

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-03-28 21:46:07

Eg elskar Ascalon, på meg er den ganske holografisk (meir enn på deg), og veldig(!) duokrom - den er nesten meir lilla/lavendel enn grå. Så merkeleg...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-28 22:20:48

Fint fast inte så spännande. Först var jag väldigt entusiastisk inför dessa men nu vetta fan alltså, de är lite mesiga och det finns ju så många grymma holos just nu...

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-03-28 23:17:52

Jag gillar den diskreta effekten och tycker att det ser jättefint ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-29 07:27:55

Lacklycka! Det är nog många som tycker så.



Manjana! Min kamera tar aldrig bra holobilder. Jag vet inte vad jag ska göra... Det är alltid mer holo än mina bilder visar.



Emma! Ja, men det är svårt att säga nej till grönt... De lila och grå och svarta däremot. Nej. De var onödiga.



Brilliant! Ja, du är inte ensam. Jag är nog ensam i min mer kluvna inställning till A England över lag.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-03-30 09:26:37

Men det där var väl jättefint? :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela