Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Wine me and Dine me

Publicerad 2012-01-23 06:18:06 i Naglar, vampy,

Vampigt är alltid vackert och idag bär jag en gammal vamp-goding. 2007 när jag började blogga så började jag också lacka naglarna efter några års uppehåll. Ett av de första lacken jag visade var det här. Nej, jag länkar inte, det är så oerhört dåliga bilder på det eftersom jag dels hade sämre naglar och dels var rätt usel på att fota naglar då. Jag har använt det ett fåtal gånger efter det men då har det inte blivit fotat så igår när jag varit tvungen att klippa ner mina naglar efter en liten olycka och därmed också tog av vackra, vackra Relampago, så tänkte jag att det kan vara ett utmärkt tillfälle att plocka fram Wine me and Dine me igen.
Vampigt alltså. OPI kan verkligen göra fina röda skimmer och här har de, precis som i fallet med Royal Rajah Ruby, lyckats överföra den skickligheten till ett mer vampigt rött. Många av OPI:s mer lilatonade vamplack är usla i formulan och vill bli flammiga på nageln men de mer brunröda brukar vara utmärkta. Wine me and Dine me är kanske det allra bästa av alla mina OPI-lack formulamässigt. Ett flödigt lager täcker, eller två tunna om man vill, och det blir en slät yta utan penseldrag eller ojämnheter. Skimret är så oerhört finmalet att man knappt uppfattar det med ögat, det är bara en glans, eller ett sken, över naglarna. Oerhört snyggt.
Lacket växlar mellan att se mörkrött och brunrött ut. I vissa ljus blir det nästan helt brunt. Som kanel. I dagsljus, som på bilderna, är det dock en djup röd som dominerar. Det glöder i mitten och svartnar ut åt kanterna på nageln. Det är verkligen så otroligt vackert! Jag hade på något vis fått för mig att andra av mina lack är vackrare och bättre än det här, att denna var för brun, men jag vet inte vad det kommer ifrån. Sannolikt har jag haft gultonade glödlampor som inte lockat fram skönheten i det den dag jag bestämde det. Idag är jag tillbaka till mitt första intryck av lacket. Det är mycket vackert, det är mörkrött med bruna undertoner, och det är perfekt formula. Kladdet är inte lackets fel utan penselns. Och nej, jag gör ingen clean up, och ja, jag fotar direkt om jag har dagsljus. Ni får fokusera på annat än kladdiga kanter. :D

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-23 07:00:36

Vilket vackert skimmer!

Postat av: Miss Anthropia
Publicerad 2012-01-23 09:20:02

Sv.till Emma: Tack så jättemycket. Vad glad jag blev att du gillade min maniykyr :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-23 09:26:54

Härlig nyans, extra plus för skimret :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-23 12:36:24

Väldigt, väldigt tjusigt! Man blir verkligen aldrig mätt på röda skimmerlack.

Postat av: Evelina
Publicerad 2012-01-23 13:13:50

Wine me and dine me? låter lite snuskigt haha! passande titel på ett vampigt lack ;)

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-01-23 17:13:58

Wow, den var skikkelig sexy. :)

Postat av: Anneli
Publicerad 2012-01-23 17:16:42

Sjukt snygg färg! Gillas verkligen :)



Ha en fin dag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-23 19:02:05

MNPO! Det är verkligen en rik och luxuös känsla över det!



Kerstin! Ja, det är mycket vackert!



Nailtastic! Sant!



Evelina! Ja, det passar perfekt! ;D



Solveig! Ja, det är den!



Anneli! Ja, det är en suverän färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-23 21:39:05

Jag tycker det ser jättefint, önskar att jag hade köpt alla de lacken när de kom...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-24 06:04:19

Emma! Ja, det är ju väldigt snyggt! trist nog chippade det väldigt efter en halv dag. Skitdålig hållbarhet...

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-01-24 17:07:38

Den var superfin, minner meg litt om Illamasque Scarab - men med mindre gull.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-24 18:02:10

Manjana! Ja, det håller jag med om.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:43:27

Jag har inte det här. :((( Undrar om det är lätt att hitta fortfarande? Jag måste kolla sen!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 18:02:42

Chaosophia! Visst är det vackert! Ingen aning om ifall det är lätthittat eller ej. Glöm inte kolla TD. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela