Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ludurana Flocado Relampago

Publicerad 2012-01-22 15:56:00 i Naglar - flakes,

Vill ni se dagens naglar då? Jag fick ett paket nyligen med massor av lack som Sofia på One Inch Nails skickat till mig i present. Massor, verkligen, och alla är jättevackra! Det här var jag tvungen att prova på en gång, mycket på grund av att Sofia visat upp det för några dagar sedan på sin blogg (förövrigt en av Sveriges absolut bästa nagelbloggar enligt mig, kolla in hennes vackra naglar och fina bilder. Hon får mig till och med att köpa lack ibrunt...) och det inlägget fick mig nästan att klicka hem det direkt från Llarowe men jag hejdade mig för jag har redan ett paket på väg därifrån efter deras Flash Sale för några dagar sedan. 
Relampago är ett multifärgat flakelack i en skir, grådisig bas. Jag har lagt ett lager över midnattsblått här. Fler lager ger, självklart, mer flakes, men jag är inte en storälskare av just flakes och ville börja lite lagom. Det blir precis perfekt för mig så här. Flakesen lyser upp och skapar intresseväckande effekter utan att ta över totalt och bara bli ett virrvarr av färger och kännas så där spräckligt som jag inte klarar av långa stunder.
Så här ser det ut i flaskan. Oerhört vackert men för oroligt för naglarna. Vill man dock ha så här mycket flakes så är det bara att måla fler lager. Jag gissar att tre lager ger den här mängden flakes. För mig är dock ett lager helt perfekt. Ni kommer få ett litet bildspam att njuta av om ni vill. Här kommer det:

Kommentarer

Postat av: CC
Publicerad 2012-01-22 18:39:47

Tipsar lite här om Pure Ice lacken ;)

http://www.tradera.com/pure-ice-lack-fr-usa-in-the-mood-auktion_302682_147650661



Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-22 19:36:43

Sååå snyggt! Jag älskar flakes:D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-22 20:22:11

Vilka fina presenter du får :)

Underbart fint lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 21:15:50

CC! Okej, gör så. :D



Sanna! Ja, jag gillar de här flaksen alldeles särskilt mycket.



MNPO! Ja, det var himla snällt! Hon är en ängel, Sofia.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-22 21:24:37

Ett jättevackert lack verkligen, jag gillar det på både dig och Sophia:)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-22 22:09:21

Så vackert det blev! Och vilken fantastik present :)

Postat av: Lina
Publicerad 2012-01-22 22:34:31

Wow vad otroligt snyggt lack, vilken bra och fin present!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-23 06:23:32

Emma! JA, jag med!



Annie! Jag är väldigt tacksam för Sofias generositet!



Lina! Ja, verkligen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:39:35

Skitsnyggt över mörkblått också! Inte så oväntat iofs. ;D Tycker också att det är alldeles lagom med ett ensamt lager av flakies för att pigga upp ett lack! Man vill väl inte att grundfärgen ska drunkna helt i dem?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 18:01:50

Chaosophia! Lacket är magnifikt och jag älskar att det går att välja hur mycket glitter man vill ha. Vissa är så packade att det inte går att få en sparsam effekt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela