Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Magic Elf

Publicerad 2012-01-26 05:50:00 i Naglar i grönt,

Det känns som en evighet sedan vi hade något grönt här på bloggen. Så kan vi ju inte ha det, grönt är ju en sådan underbar färg! Jultema, fortfarande, uppenbarligen. Jag vet inte hur det blev så egentligen, det är inte planerat så. Att China Glaze-lacken Twinkle Lights och Tinsel Town dök upp den här veckan beror ju på att jag köpte dem sent, efter att ha sett dem på One Inch Nails, men det här lacket har jag haft länge. Det släpptes till julen 2010 som del i Color Clubs Enchanted Holiday-kollektion. Jag vet inte om den är så himla säsongsberoende dock, den gröna färgen är, enligt mig, perfekt året om!
Lacket är visat tidigare på bloggen och jag tycker det är så himla fint! Det är bra egenskaper och täcker utan problem med två lager. Torktiden är kort. Färgen är vackert skimrande och frisk i tonen. En lättsam och glad grön. Faktum är att jag nog mer tänker på sommaren eller våren än på julen när jag ser på det. Vad tycker ni? Är det inte ett lack att älska! Jag önskar jag hade en stor flaska av det och inte bara minin från julsetet.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-26 06:27:03

Mmm, så fint! Jag tycker också att det är mer en vårfärg än en julfärg :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-26 06:41:40

Året om tycker jag. Superfint!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-26 06:42:34

De skira ljusgröna vårlöven påminner det där om! Julgrönt ska var mörkare enligt mig. Så vi har rätt och CC hade fel :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-26 09:00:54

Men jäklar vad snyggt! Mer vår än jul, men helst året om. ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 16:06:13

MNPO! Ja, det är himla fint!!



Kerstin! Japp, jag håller med!



Kitty! Ja, mer vår än jul men härligt alltid!



Chaosophia! Ja, det är en oerhört fin grön faktiskt!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-01-26 17:02:29

Riktigt vackert! Varför har jag inte skaffat det här?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 17:35:14

Roxcat! Vet inte. Varför har du inte det?

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-26 19:32:09

Har flera gånger tittat längtande på det där, det kan vara det perfekta ljusgröna lacket! Men eftersom jag har så många ljusgröna redan så kan jag inte motivera ett inköp av hela minikittet bara för det här :/

Postat av: Lela
Publicerad 2012-01-26 19:34:37

Underbar grön färg, tänk att det kan finnas så många gröna lack som är så vackra?! Hur många gröna lack behöver man egentligen;) jag röstar vår/sommar på detta, inte vinter.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 20:37:29

Cactus! Man måste ju inte ha alla lack. Jag älskar det här så jag tycker det var väl värt det.



Lela! Hur många man behöver är väl upp till var och en. Jag behöver uppenbarligen hundratals. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela