Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Finger Paints Twisted

Publicerad 2012-02-08 05:55:33 i Naglar - flakes,

Vi börjar denna onsdag med något nytt. Eller ganska nytt alla fall. Det är Finger Paints flakelack Twisted som jag har här. Det blev ett otroligt sug efter dem i USA när de släpptes och jag ser fortfarande frågor på olika forum om huruvida någon har sett dem eller om någon hittat dem, om någon fortfarande är på jakt. Jag hade inte tänkt skaffa något, jag är inte flakie-kär, men sen blev det ändå så att jag köpte det från eBay. Jag är inte ledsen för det, det är ett fint flakelack. Det är multifärgade flakes av ganska stor storlek. Om man jämför det med Luduruana Relampago så är de lika i färgen men Relampago är mindre i flakestorlek och inte lika "tätt" så man kan få en lättare effekt. Twisted är inte möjlig att göra något diskret med.
Ett lager Twisted över svart. Om ni klickade på länken till Relampago så ser ni ett lager av den över mörkblått. Det blir väldigt olika intryck. Twisted ger verkligen ett brokigt intryck, eller marmorerat kanske låter bättre? Spräckligt? Det är ju häftigt, det är det. Jag har lite problem med det eftersom det är så många färger och så oregelbundna och täta flakes. Jag gillar det på ett sätt. Det är häftigt. Men sen blir det så mycket för ögat att jag vill göra rent naglarna och ha enfärgat igen. Vad tycker ni om flakes? Är ni sugna på Twisted eller är ni mer Relampago-typen? Eller vill ni ha enfärgade flakes? Inga flakes? Flakes i färgade lack som Orly Fowl Play?
En miljon bilder blir det. Jag gillar bilder och ni lär ju ha vant er vid det här laget. Låt oss alltså inte spara på krutet. Flake-splosion!

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-08 06:25:12

Oh, så vackert! Gillar flakes jättemycket, men föredrar dem enfärgade dock :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-08 06:44:28

Me like flakies! Me like this :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-08 07:57:36

Otroligt fint!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-08 08:32:03

Flakes är fint! Detta var väldigt plottrigt dock, jag föredrar också enfärgade :)

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-02-08 08:32:45

Jag tycker detta är riktigt snyggt! Dock missstänker jag att jag snabbt skulle bli less på färgen, men jag byter visserligen nagellack nästan varje dag ändå. =)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-08 10:01:59

Jag tycker att det ser så himla fint ut med flera olika färger på flakisarna i samma flaska!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-08 10:27:22

Jag gillar att det är så många färger på flakesen! Vill ha det, eller något liknande, bara därför.

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-02-08 11:21:38

Jag älskar det där!

Ångrar nu att jag inte klickade hem det från ebay när det fanns billigare:/

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-02-08 11:30:48

Supersnyggt! Det är kärlek från min sida. :)

Postat av: Linda
Publicerad 2012-02-08 14:09:22

Riktigt hett :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-08 14:48:35

Jag brukar inte bli så till mig över flakes, men detta var ju förbaskat snyggt! Ska spana på eBay och se om det finns för rimlig peng...

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-08 14:50:56

Jag känner mig inte det minsta sugen på flakes... men så brukar jag vara helt fel ute med timingen på trenderna också :p

Men ska det vara flaskes så ska det vara massor, mycket mer än i de flesta befintliga flakelack, de är ofta för glesa tycker jag. Och så i alla olika färger på en gång och med en klar bas så man kan ha det över vad som helst.

Postat av: Aila
Publicerad 2012-02-08 17:37:53

ÅÅÅH, VILL HAAAA!!! SnyggtSnyggareSnyggast

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-08 18:32:22

MNPO! Ja, det kan ju kännas lite lugnare med bara en färg.



Kitty! Ja, många älskar ju flakes.



Kerstin! Ja, det ser fint ut, det tycker jag med.



Lacklycka! Ja, jag kan förstå det. Jag tycker också det här blir lite oroligt.



Polityr! Du menar färgerna. ;D

Jag ledsnar för det känns så rörigt.



Annie! Ja, det ser jättefint ut i flaskan.



Nailtastic! Ja, det är roligt alla fall. Lite oroligt men skoj.



Sanna! Ja, det är ju värt att ha i samlingen, det är det.



Karusell! Ja, den är fin. Jag gillade den skarpt en liten stund. Sen ville jag byta...



Linda! Ja, det är det nog.



Emma! Ja, spana!



Cactus! Det här borde vara din kopp te med andra ord.



Aila! Ja, den är cool alla fall.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela