Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Catherine Arley 667 och 673 med Spectraflair

Publicerad 2012-02-22 18:40:00 i Naglar - holografiska lack,

Jag visade ju CA 677 igår och i det inlägget, som ju var från arkivet, så skrev jag om mina planer på att fixa till lite extra bling i lacket. Jag har ju så klart redan gjort det så här kommer ett inlägg med två av mina anra CA-duds. Även 677:an har fått spectraflair men den har jag tydligen inte fotat. Så här skrev jag alla fall om de andra två lacken jag sprankat upp:
Jag försökte gjuta lite liv i mina duds från Catherine Arley och öste ner Spectraflair i dem. Resultatet blev, inte oväntat, scattered holos som visserligen bjuder på bling men som inte ger en sådan där tjusig rgnbåge som man drömmer om. Fortfarande är de alltså inte magiska men de är glittriga. 
Det här är 667. Den är mycket glittrigare IRL men tyvärr vägrar min kamera att fotografera glitter. Vill ni se om ni upptäcker någon skillnad från hur den var i sin dud-version de luxe? Klicka på länken. Siri är förresten lika uttråkad av det fortfarande även om jag tycker det är betydligt roligare nu. Hon tycker fortfarande jag ska franka ett i samma färg som hennes päls med massor av linear holo. Vi får se hur jag gör med det, jag har ju redan frankat ett ganska tjusigt mörkgrått. (och eftersom det är ett arkivinlägg så har jag så klart redan gjort just det, frankat ett Siri-lack. Hon gillade det inte...)

Och här kommer 673:an:
Den lila blir likadan som den silvergrå. Väldigt glittrig och väldigt scattered. Om ni jämför inläggen ser ni knappt någon skillnad men det är kamerans fel. Den är mycket glittrigare nu men fortfarande inte vad jag hade önskat. Inte den snyggaste holo jag har alltså, men den är alla fall roligare än innan. Inget som går upp mot originalet som Emma har dock.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-22 19:54:49

Det blev bra tycker jag!



Ett Sirilack med linjär holo vore superkul att se!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-22 21:08:05

Bättre blev det ju iaf :) Men vilken sorglig skillnad mellan ditt och Emmas 673, att de kan med att ha ihjäl holot så.

Jag undrar om du inte skulle fått mer regnbågar av en mer finmalen variant av SpectraFlair, hade du haft den "lilla" varianten hade det nog blivit mer drag. Så idén är nog inte fel! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 05:58:45

Kerstin! Ja, det är nästa projekt. :D



Cactus! Jag provade med den finaste storleken först men den förändrade färgen mer mot grått så jag valde medium storleken istället. Jag har tre, eller kanske fyra, olika grovlek på spectraflair.

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-02-23 17:06:52

Även om det blev scattered instället för linjärt i dessa lacken så blev det vackrare. Har själv köpt 3 Arley lack som inte var riktigt det jag trodde, ska nog spetsa till dem jag med, då jag precis beställt en påse med spectra flair, valde den mest finmalda, blir så inspirerad av allas frankande. Även om det kommer ta tid innan jag är uppe i den nivån som visas här:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 20:00:59

Jenny! Det är roligt att franka! Du kommer ha himla roligt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela