Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brucci Typhoon Lagoon

Publicerad 2012-08-31 05:27:00 i Naglar - duokromatiska,

Vi närmar oss i rasande fart slutet på alfabetet. Idag är det T. Sen är det sex bokstäver kvar. Det blir inte holo, som ni ser. Istället blir det ett lack jag fått av en av mina käraste blogg-vänner, Sofia. Hon vet att jag älskar duokroma lack så jag fick en gång ett paket med det här (plus lite annat underbart som flakelacket Relampago och hololacket Superior). Jag har använt det förr men jag kan inte fota det. Inte nu heller. Jag får inte fram färgerna. Det är inte roligt alls att visa dessa bilder för lacket är vackert som en dröm och det syns inte här.
En sådan poetiskt blå färg som jag älskar. Sommarkvällens blå timme och violer om våren. Sval och lite mystisk. Jag älskar färgen! De lila tonerna förstärker bara tankarna på violerna i gräset eller blåklockor genomlysta av solen. Duokromt alltså i blått och lila om ni inte förstod det i allt mitt svammel. 
Tre lager. Inga problem att måla med eller seg torktid eller så. Ypperligt. Det lack jag kan komma på som ligger närmast i min samling är Models Own Aqua Violet. Det här har lite större bredd i skiftningarna och lyckas sprida sig från blekt rosa via lila till aquablått och indigo. Se på Sofias bilder av lacket så får ni se fler dimensioner av det. Hon får fram till och med en gnutta grönt i det men det såg inte jag. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-31 06:40:41

Vilka fina skiftningar i det här lacket! Mycket vackert!

Svar: Det är så mycket vackrare IRL! Den här vore något för dig faktiskt!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-31 07:24:08

Åh, så vackert! Har haft ögonen på denna under en tid nu. Den står definitivt på önskelistan.

Svar: Det här behöver du!
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-31 09:04:44

Väldigt vackert!

Svar: Det är det!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-31 09:57:44

Tråkigt att inte storheten syns..såg att oneinshnails hade layerat det över Color Clubs Rad Nomad.. Funderar om detta likt OPI-MolM behöver någon typ av underkläder för att lysa i sin fullaste prakt. Vad sägs? :)

Svar: Nej. Jag tycker sällan att layering tillför dimensioner när man bär duokroma lack (även om det finns undantag som MolM). Det är snarare tvärtom, vissa delar av spektrat försvinner. Dessutom så är ju inte problemet på nageln utan att kameran inte får med allt. Om jag inte sett det med blotta ögat hade jag ju inte vetat att det var mer skiftningar.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-31 10:33:50

Vad kul att få se det här på dig! Och jag tycker att dina foton är klockrena av lacket. Du visar tydligt att det inte behövs läggas ovanpå något annat lack, och får fram alla skiftningar superbra! Vad jag är glad att du tyckte om det!

Svar: Jag tycker jättemycket om det! Önskar bara alla små nyanser i det följt med på bild. Det är som med Peridot, man ser det men kan inte å med det mest subtila.
Sminkan

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-08-31 11:17:05

Underbar blå, ytterligare ett önskelack :)

Svar: Ja, den är ett önskelack!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-31 16:57:02

Ah, jag missuppfattade,förlåt! Var nog trött i ögat då jag läste inser jag nu. För syns det i verkliga livet är det egentligen inga problem alls ju :) Intressant det du skrev om duokroma+layering också. Jag har inte så många duochroma lack i min ögo och har heller inte gjort nå tester heller så har inte tänkt i de banorna.

Svar: be inte om ursäkt, jag var nog otydlig. Hur som helst, vissa duokroma mår bra av svart, som är väldigt skira som Ozotics som är tänkta att ligga ovanpå svart. Många klarar sig dock bra själva och vissa förlorar de mer subtila skiftningarna om man lägger dem över svart. De kan vara fina ändå men det blir annorlunda. Man får prova sig fram och se vad man gillar men layering är inte alltid det bästa. :D
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-08-31 19:47:09

Så himla fint! helt enkelt.

Svar: Ja, oerhört fina skiftningar!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-31 20:37:59

Det här var riktigt fint!

Svar: Ja, det är verkligen vackert!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-01 06:46:24

Tack för tipset, jag ska leta på detta på ebay :D

Svar: Ja, och Black Emerald! Glöm inte den!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-01 14:04:00

Såååå vackert!!!

Svar: Visst är det!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela