Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pahlish Pianos Filled with Flames

Publicerad 2012-04-13 09:38:32 i Naglar i rött,

Jag berättade ju att jag hade lite rosarött på lager men att bilderna var i kameran. Här är det nu äntligen. Pahlish Pianos Filled With Flames. Ett väldigt långt och krångligt namn på ett ganska trevligt lack. Det är inte lika magiskt som Train Underwater men det är fint ändå. 
I det grå vädret ser ni att det ser lite halvtrist ut. Jag blev faktiskt besviken på det i dagsljuset när inte solen sken. Tack och lov hade jag målat på det sent på kvällen i elektriskt ljus och sett hur glödande det var i det varmare glödlampeljuset. När solen kom fick jag också se hur vackert lacket gnistrade och hur färgen djupnade.
Första och sista klickisen är tagna inomhus i solsken från fönstret. De mittersta utomhus i mulet respektive uppklarnande väder. Ni ser skillnaden? Klart ni gör. Den är uppenbar. I solskenet djupnar färgen till rött, inte rosa, och de prismatiska glittren vaknar till liv. I grått dagsljus blir det  mer...grått. Nå, det är väl inte helt fel så heller men jag föredrar det mer glödande och mörkare och glittrigare...
Här kommer en serie tagna inomhus i strimman av sol och som visar det prismatiska glittret:
Det är två lager av lacket, det torkar snabbt men kräver några lager överlack för att bli slätt och gnistrigt. Jag gillar det men är inte galen i det som jag är i Train Underwater. Det är ändå helt klart värt att ha i samlingen och jag tror Zizzie skulle älska det så Zizzie, om du läser det här, det här lacket kan vara en rödare varaint av vår favorit Savina Purple Confetti.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-13 10:54:17

Mycket vackert med glittret!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-13 11:23:19

Riktigt snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-13 12:11:24

Kerstin! Ja, det är fint!



Cactus! Ja, det är fint!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-13 19:46:40

Urtjusigt! Var köper man det här?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-13 20:53:29

Helena! Hon har en Etsy shop. Jag ska länka: http://www.etsy.com/shop/pahlish

Postat av: Sellwins Skönhetsblogg
Publicerad 2012-04-14 10:02:55

Vilket härligt lack :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-14 10:06:36

Sellwin! Ja, det är fint!

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-04-14 21:57:05

Oj, en etsyshop som inte har stängt ner pga för många beställningar :D

Det var ett tjusigt lack!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-04-16 15:39:57

Åååååhh!! Jag läser! Jag ser! Jag vill ha! Vilken skönhet!! Tack för tipset :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-16 19:50:56

MNPO! JA, den är vacker!



Zizzie! Jag tror du kommer älska den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela