Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ozotic Pro Mish Mash # 532

Publicerad 2012-04-20 06:09:03 i Naglar - holografiska lack,

På något sätt har hat samlat på mig alla fyra Mish Mash-lacken från Ozotic Pro. Jag har visat två så det passar väl bra att vi försöker beta av resten också nu när det är holofredag. Det här är den jag gillar näst bäst. 531 är min favorit, som ni vet, men den här är alltså runner up. Den är skir, jag har fyra lager här på mina bilder och det täcker ändå inte. Jag vet, många OP-lack är tänkta för layering men jag ville alla fall prova den så här innan jag förvisade den till lådan där den kanske blir kvar länge för mina layerings sker inte planerat. I och för sig har jag inget emot de fyra lagren för det torkar snabbt och är lätthanterligt. Mer så än den täckande 533 faktiskt. Det är också mer holografiskt än 533 vilket kanske beror på just att det är skirare.
I flaskorna ser 532, 533 och 534 rätt lika ut. Det här är den lite grönare. Den har en aquablå/aquagrön ton och en ljus lila och rosa samt grått i sina växlingar. Jag vet inte om ett femte lager tagit hand om min VNL och jag känner inte att jag vill lägga det över svart som jag ofta upplever tar bort en hel del av lackens karaktär. Kanske kan jag använda en OPI Ballet -jelly som underkläder här för behålla lite av "squishigheten" men få en jämnare upplevelse av det på nageln. Trots VNL så gillade jag faktiskt det här riktigt mycket. Den har massor av holo och är faktiskt väldigt mycket det jag trodde A Englands Princess Tears skulle vara men den så klart utan det aquafärgade. Jag kan säga att den inte alls är lika holo som den här men skiftningarna i rosa/lila/grått är rätt lika.
Vad tycker ni om trenden med duokroma hololack? Ozotic började ju trenden men sen har vi sett det både hos A England och Dollish Polish och säkert fler som jag inte kommer på nu. Är det det bästa av två världar för er? Jag gillar det ibland men inget av mina duokroma hololack är med på min topp 20-lista. Inte än alla fall.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-20 06:37:08

Det här lacket ser jättefint ut! Det jag har lite svårt för är att de inte har namn så jag kan komma ihåg dem lättare. Jag menar, 531, 532, 533, vilket av dem var det jag gillade? :D

Duokromt + holo = underbart

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-20 06:53:42

Allt som glittrar är fint, punkt :) Så även detta som jag inte tycker det är så särskiljande. Jag kommer nog ha glömt bort detta lack om några dagar tyvärr... och 4-5 lager orkar man ju eg inte hålla på med. Enig med MNPO att nummer-namn är helt värdelöst!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-20 07:06:25

Wow, jättetjusigt! Kommer inte ligga sömnlös över detta lack, men såhär tycker jag det var riktigt fint. Trist med skirheten dock, man drar sig ofta för att plocka fram de lacken...

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-20 07:42:17

Fint! Jag gillar både duo och holo, så jag säger nog "det bästa av två världar" :)

Postat av: Lina
Publicerad 2012-04-20 08:40:45

Vad roligt, jag har det här lacket på mig just nu fast över svart då. Ser att jag verkligen måste prova utan svart baslack för med svart under så är det mycket mindre lila och mer grönt.

Kommer definitivt att köpa fler duokroma-holografiska lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-20 16:20:35

MNPO! Ja, jag håller med. Siffernamn är hopplöst.



Kitty! Fast fyra enkla lager som inte trilskas är mer värt att hålla på med än två-tre tjocka och jobbiga.



Emma! Ja, men jag upplevde inte det här som så jobbigt faktiskt.



Kerstin! Ja, det är ju en kombination som borde bli lyckad.



Lina! Över svart tycker jag många lack tappar i karaktär även om vissa färger kan poppa.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela