Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ozotic Pro Mish Mash 531

Publicerad 2012-03-09 07:47:00 i Naglar - holografiska lack,

Jag älskar Kerstins holofredag och kommer absolut att bära ett hololack idag men det här är taget ur arkivet. Jag vill få ut de här gamla inläggen innan de blir helt dammiga och fulla med spindelväv. Alltså bir det detta lack idag, fotograferat i höstas. Ozotic Pro Mish Mash #531.
När Ozotic Pro släppte sina Mish Mash lack var jag väldigt tveksam. Både duokromt och holografiskt. För mig lät det som lack som jag skulle uppleva som väldigt oroliga och jobbiga på naglarna. Det första jag skaffade var detta och faktum är att jag blev positivt överraskad. Det är inte så tokigt. Den holografiska effekten är riktigt bra i solljuset, det är, som ni kan se, väldigt skiftande beroende på ljuset och kan upplevas som allt från rosa, bronstonat, lila och grålila. Nackdelen är att när regnbågen slocknar så får man det där disiga silvergrå skimret som nästan alltid följer med hololacken.
Som ni ser blir det ett episkt bildspam. Jag fotade i bristfällig sol, med blixt i dagsljus och inne, utan blixt i dagsljus. Dessutom i olika vinklar. Inte så enkelt att få fram alla ansikten på det här lacket. Jag älskar duokromt och jag älskar holo men jag är inte helt övertygad om att kombinationen av två fantastiska saker blir dubbelt så bra. Det är dock inte i närheten av att vara något bottennapp heller och jag är som sagt positivt överraskad. Är man på rätt humör är det ett roligt lack. Jag föredrar den här framför de andra, mer blåtonade, som jag uppfattar som mycket tråkigare och gråare.

Kommentarer

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-03-09 08:11:06

Oj, det här lacket är ett "must have"!! Holografisk och duo/multikrom samtidigt!!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-09 09:21:41

Jag gillar det massor. Har fortfarande inte beställt några Ozotic men borde verkligen ta tag i det.

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-09 11:30:00

Det ser underbart ut! Jag måste skaffa några Ozotic det här året..

Postat av: Lina
Publicerad 2012-03-09 12:19:13

Åh den här ser mycket finare ut än den som jag har hemma, har en av de blåtonade.

Måste nog köpa denna nästa gång som jag köper Ozotics.

Postat av: Sara B
Publicerad 2012-03-09 12:42:31

Läckert! Förresten, beställer du någonting från 8ty8? Står ju att man inte kan beställa China Glaze men det kanske fungerar ändå?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-09 13:15:51

Bedårande! Det ser ju faktiskt inte ens ut att vara samma lack på bilderna! Nu blev jag sugen på Ozotics. Attans att de ska vara så dyra.

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-09 14:35:44

väldigt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-09 15:23:31

Inte alls tokigt, riktigt fint faktiskt. Hurra för holofredag, verkligen ett strålande påhitt:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-09 15:27:13

MNPO! Det här är ett must have men de andra liknande lacken kan man hoppa över.



Pamsan! Ja, det här är rätt fint!



Roxcat! Ja, några behöver man!



Lina! De blå är rätt trista...



Sara! Jag har inte beställt från 8ty8 på länge men gjorde en beställning ganska nyligen så vi får se om mitt ChG kommer.



Nailtastic! Ja, det är oerhört växlande!



Sanna! Ja, det är det!



Emma! Ja, och nu väntar vi med spänning på ditt inlägg!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-09 16:23:26

Himla snyggt! Och trevligt med dubbel holofredag :)

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-03-09 16:36:50

Enastående vackert!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-09 20:00:28

Spännande! Jag har upplevt mina Ozotics som väldigt skira. Är det där layering ovanpå något annat lack eller hur många omgångar fick du ta med kvasten?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-09 20:17:37

Kerstin! Ja, man ligger i på holofronten!



Brilliant! Den är det!



Kitty! Ja, de multikroma är ofta löjligt skira och inte så roliga. Hololacken klarar sig med tre lager och tack och lov beter sig Mish Mash-lacken som holosarna. Tre lager alltså.

Postat av: Martina J:son Gren - Colourize Me
Publicerad 2012-03-10 14:32:29

Allvarligt talat, det här var så fint att jag nästan kissar på mig. Vem bryr sig om det blir lite grådammigt när holon slocknar när lacket är så förbaskat fint? Det kan ju vara fint med gråtå damm också!



Jag tycker i vilket fall att detta var ett helt gudomligt lack som faller mig utmärkt i smaken!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-10 17:32:37

Martina! Ja, det är det bästa av Mish Mashlacken. Tveklöst.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela