Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

SSN-franken

Publicerad 2011-10-27 19:44:00 i Naglar i blått,

Dags för dåliga bilder tagna utan dagsljus. Fan, vad trist det är med dessa mulna himlar och sena dagar som inte ger oss nagelbloggare något vettigt ljus att visa våra dyrgripar i. Det här är inte en dyrgrip per se, det är ett frankat försök att återskapa den verkliga dyrgripen Starry Starry Night. Jag har en decant av den men vill inte slösa på den så jag beslöt resolut att göra min egen version. Idén fick jag när jag visade mitt frankenlack som inte var ett medvetet försök att efterapa SSN utan bara en mix jag trodde skulle bli fin och jag i kommentarerna fick höra att det påminde om SSN. Jag använde samma glitter i den här blandningen men en mörkare bas för SSN är ganska mörkt blå. Det jag haft här är Picture Polish Abyss och så silverglitter från Sinful Colors och lite klarlack.
Jag är ganska nöjd även om det så klart inte går att jämföra med originalet. Jag kommer inte betala 100 dollar för en full flaska SSn på eBay så ska jag ha något liknande så duger nog det här. Jag tyckte det var väldigt fint alla fall och njöt av att ha det på naglarna. Dessutom kan jag göra mer av det om det skulle bli ebb i flaskan. Tre tunna lager av lacket och så Seche Vite som överlack på mina bilder. Och bilderna är som ni ser tagna med blixt inomhus.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-27 21:48:20

Ahh så fint! Riktigt fint!

Har också frankat en SSN-syster. Ska visa mitt imorgon tror jag:)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-27 23:14:38

Ooh vad fint! Vill också franka ett sånt här lack, men jag har inget lämpligt glitter =/

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-28 06:59:52

Sanna! Ja, gör det!



Annie! Nej, det är ett problem att hitta ett glitter med rätt storlek, mitt är lite för grovt också.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-28 09:25:22

Superfint! Och dina bilder ser bra ut för att vara lampbilder tycker jag. Försöker jag med något sådant så ser det verkligen ut som skit, så jag har gett upp det där.. Men snart kommer väl snön, så då blir det i alla fall lite ljusare (till mitt egentligen väldigt stora förtret).



Så undrar jag förstås lite över vem som skulle vara villig att betala 100 dollar för en flaska nagellack också. Om du råkar veta, berätta gärna! ;D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-10-29 12:01:21

Jag tycker att det påminner en del om China Glaze Skyscraper. Skyscraper har mer silvriga glitter dock.. Undra omman kanske kan skapa SSN av Skyscraper och nått mörkblått..?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-29 20:08:12

Chaosophia! Ingen aning vem som vill göra det, men de går ju för löjliga priser nu. Jag borde köpt det för 20 dollar när jag hade chansen. :D



Kajalen! Ja, Scyscraper är silvrigare men kanske en mix av den och Abyss kan vara något. Ska experimentera lite...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela