Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jämförelse mellan tre guld/gröna duokromer

Publicerad 2011-11-20 19:19:39 i Nagellack - jämförelser,

Här ser ni dagens projekt. Tre duokroma lack i grönt. De finns var för sig också om du klickar på namnen här:
Chanel Peridot
Models Own Golden Green
Kicks Evening at Chateaux Marmont
JA, jag har vart så himla duktig den här helgen. Jag har gjort två jämförelser, dels den med hololacken från MUS och dels den här. Tre duo-, eller snarare multi-, kroma lack som kommit den här hösten. Chanel Peridot, Models Own Golden Green och Kicks Evening at Chateaux Marmont. EaCM på pekfinger och lillfinger och så Golden Green på långfingret och så Peridot på ringfingret. Det blev massor med bilder för att försöka visa skiftningarna men som vanligt får man bara med hälften. Peridot ser väldigt oskiftande ut men det är den ju inte, eller i det här ljuset, förmiddag i mulet väder, händer inte så mycket i den men vi vet ju alla att den visst växlar och gör det bra också i andra ljus. Alltså, låt alltid ett duokromt lack sitta minst ett dygn innan du bedömer det för det kan överraska åt alla håll...
Ni ser att EaCM är den i särklas mest skiftande i det här ljuset, följt av Golden Green. Golden Green har samma färgspel i det gröna fältet som EaCM men har inte lika stark guldfärg, istället för mässingsglans är den mer guldgrön. Båda går tydligt mot blågrönt. Det gör som sagt Peridot i vanliga fall också men den vägrade idag. Man ser den gröna skiftningen i Peridot bäst i bilderna ovan. Annars ville det här kalla och dämpae ljuset mest ta fram neutrala guldtoner, brons och lite rosa i Peridot. De blå färgerna är svåra att se på mina bilder men finns lite i några av de klickbara. Som ni ser är inga av dem dupes. Mest lika är EaCM och Golden Green men de är inte så nära de heller. EaCM kräver alltså sex lager om det ska se ut så här på egen hand och de andra båda lacken klarade sig med två rätt flödiga lager. Flödiga för jag fulswatchade och orkade inte lägga ner så mycket jobb på att lacka snyggt. 




Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-20 19:34:55

Jag ska definitivt köpa EATCM, men lägger det för modligen över svart för att slippa så många lager.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-20 19:43:39

Vilken fantastisk jämförelse! Och underbara bilder, allihop.



Jag kan däremot inte bestämma mig för vilket lack jag tycker ser snyggast ut. Jag trooor att det kanske är Golden Green, men å andra sidan så är ju EaCM väldigt vacker också och så har mitt liv känns extremt platt och tråkigt ända sedan jag tog bort Peridot från naglarna....

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-20 20:40:04

Ping! Ping! Evening at Chateaux Marmont Winner! Fan vad vackert det är. Det är de alla, men för mig vinner EaCM och jag äger det:P Och för mig räckte det med "bara" 4 lager.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-20 20:47:52

Vilken bra jämförelse! Jag har nog också svårt att bestämma mig för vilket som är snyggast - de är helt enkelt väldigt fina alla tre :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-20 21:12:46

Nailtastic! Den kommer passa dig bra!



Chaosophia! Den är faktiskt helt underbar och du måste ha den! EaCM allstå! Enastående! Alla är enastående!



Sanna! Ja, den är galet multikrom!



Makeupoholic! Det är de definitivt!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-11-20 21:21:12

Jag hade gissat på att EaCM såg ut som ett barn till Golden Green och Peridot men det stämmer nog inte.

Snygga är de hela högen i alla fall!

Klara mig med fyra lager av EaCM i alla fall så det känns inte så farligt.

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-11-20 22:46:15

Jättekul att se en jämförelse på dessa lack! :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-20 23:23:31

Vilken bra jämförelse! Men nu känns det helt plötsligt som att jag inte behöver peridot.. Kanske att jag klarar mig med de andra två.. :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-21 05:36:45

Lina! EaCM är inte alls långt ifrån ett barn till de två. Bra liknelse. Jag kanske kunde haft flödigare lager. Var ju så rädd för att det skulle bubbla...



Josephine! Vad roligt att du tycker det!



Annie! Ja, kanske det. Men Peridot är vackrare än på mina bilder här. Den behöver få visa sig i flera ljus.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-11-21 07:52:25

Vilken bra jämförelse! Jag gillar verkligen de två gröna, men tycker fortfarande att Peridot är one of a kind. Kanske beror det på att jag aldrig förr köpt ett så dyrt lack :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-21 08:08:38

Baserat på de här bilderna gillar jag EaCM bäst. Tycker om den lite grönare tonen och att det ser slätt ut utan penseldrag

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-21 11:46:23

Jag har väntat på en jämförelse mellan EaCM och Peridot, superbra! Kul att de var så olika, kanske EaCM får flytta hem till mig efter köpstoppet

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-21 17:57:05

Kerstin! Peridot är one of a kind.



Kajalen! Ja, om man gillar det gula i guldet/mässingen.



Cactus! Så du tror inte den är lik Ozoticslacket då?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-22 08:18:52

Jag tror helt klart att EaCM och Ozoticlacket är mest lika av de fyra. Har inte ens hållt upp flaskorna mot varandra än, men jag kan göra det på bild idag? Hittade ju faktiskt EaCM i en stängd låda på Kicks igår!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-22 10:04:16

Jag kan tänka mig att den är mer lik Ozotic än de andra två, men eftersom Kicks lacken är så billiga kan jag tänka mig att "offra" mig och skaffa det för att göra en jämförelse ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-22 16:31:05

Chaosophia! Jag fick precis en Ozoticflaska av Llarowe! :D



Cactus! Ingen fara för min del, jag fick den själv precis! Vilken härlig överraskning!

Postat av: Kia - Nailsncupcakes
Publicerad 2011-11-22 21:40:20

Been wanting to see this comparison, thanks! I already have Peridot, but this made me want the other two as well...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-22 21:56:35

Kia! I wish I had waited until today, now I have Ozotic 507 to add to the comp, but I doubt I'll redo it.

Postat av: Doo
Publicerad 2011-11-28 19:34:34

Tack för jämförelsen! Jag har ingen av dem ännu men hoppas at min syster köper mig EaCM :P Lite rädd för sex lager... Har du försökt layering över nude polish med den?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-28 20:30:02

Doo! Jag har bara hunnit använda det en gång så ingen layering. Andra har klarat sig med fyra lager och jag var extremt snål när jag målade och hade de tunnaste lager tänkbara.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela