Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kicks Evening at Chateaux Marmont

Publicerad 2011-11-20 18:13:39 i Naglar - duokromatiska,

Dagens nagellack är den här duokroma lilla överraskningen från kicks eget sortiment. Kraftigt duokrom i en nästan mässingsgul guldton och så grönt över till aqua och indigo. Ni tänker att det är likt Peridot? Inte alls, men det har absolut inte mindre duokrom effekt. Mer faktiskt. Nackdelen? Samma som för Ozotics. Det krävs sex lager för att täcka på egen hand, det ser ni på mina bilder här. Jag hade Harry Potter maraton igår, såg alla filmerna, och lackade naglarna samtidigt. Minst tio minuters torktid mellan lagren. Ändå bubblor. Det går inte att komma runt bubblandet med så många lager. Lite penseldragsmärken blir det också, det har i princip alla lack med den här finishen så jag förlåter den det. Layering säger ni så klart nu. Jo, det kan man välja. Nackdelen med layering är att lackets färg påverkas av underlaget och det kan förvisso vara bra men det är roligare med lack man kan välja hur man vill göra med.Jag tror dock jag kan leva med bubblor och sex lager för lacket är galet multikromt, inte duokromt för det är mer färger än två i det.
Först var jag lite tveksam för jag tänkte att det var så jäkla gult i guldet men igårkväll när ljuset var svagare blev det mer teal-indigo med bara korta glimtar av guld. Bilderna är tagna idag på örmiddagen i mulet ljus. Som vi alla vet är polykroma lack oerhört känsliga för i vilket ljus man ser dem. De kan tappa hela färgskiftet i elektriskt ljus ibland, de kan upplevas oerhört olika under olika tid på dygnet. De är spännande på det sättet. Det här är ett spännande lack!





Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-20 18:43:48

SaintBella last det över svart och det såg inte ut att påverka färgen nämnvärt

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-20 18:46:13

Kajalen! Jag litar inte på det förrän jag provat själv. Det har aldrig hänt att ett lack sett exakt lika ut i layering som för sig själv. Inte för mig alla fall.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-11-20 18:49:07

Älskar detta lack, är så otroligt snyggt. De första två lagren så ser det faktiskt ut att påminna om Peridot men det försvinner vid det tredje lagret.

Är ett svårfotat lack eftersom det ändras så mycket beroende på ljuset.

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-11-20 18:52:35

Ja det var en överraskning helt klart! roligt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-20 19:25:53

Lina! Det är verkligen helt otroligt fint! Alla duos är oerhört svårfotade.



Evelina! Ja, den är ljuvlig!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-11-20 19:40:16

Men vad fiiiiiint ;)!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-20 19:41:59

Jag tänker helt klart offra mig och köpa detta trots att jag verkligen avskyr små flaskor så pass mycket att jag aldrig kan förmå mig att köpa dem annars, för jäklar vilket roligt lack!



Och vilka fantastiska bilder! Jag är kääär! Hoppas Kicks här får in det snarast. Helst imorgon bitti så jag kan köpa det på vägen hem från jobbet.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-20 21:13:55

Aila! Det är det!



Chaosophia! Bra att bilderna blev bra! Jag tycker absolut du ska skaffa det bums! Det är otroligt!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-11-20 22:29:00

OK jag ska måla naglarna medEvening

så får vi se vad jag tycker..

Postat av: Angelica
Publicerad 2011-11-20 23:33:01

Blir ju inte mindre sugen på detta efter dina bilder! De har ta 3 betala för 2 just nu så det blir nog en tur till stan inom det snaraste:) Vi har två Kicks-butiker i stan så någon borde fortfarande ha det inne!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-21 05:32:04

Liza! gör det.



Angelica! Ja, jag köpte den på deras 3 för 2. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela