Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI You're a Doll och CND effects Crimson Sparkle

Publicerad 2011-05-19 22:32:35 i Naglar i vitt, nude, beige,


OPI You're a Doll är ett av de där neutrala lacken med en twist. Den hudfärgade beigetonen är nämligen full av kopparfärgade glitter. Dessa gör inte så stort väsen av sig om man inte tittar noga på lacket, men de finns där och ger en extra dimention till lacket.


Jag ska inte skriva så mycket. Ni ser på bilderna att färgen ger lite olika intryck beroende på ljuset. Jag har två lager över en täckande hudbeige så jag slipper VNL. Helt på egen hand kan ni se lacket på det inlägg jag skrev när jag först fick det. Jag har använt det flera gånger sedan dess och det är verkligen ett vinterlack för mig. På sommaren känns det aningens blekt men även så är det ju snyggt!

Eventuellt kan man se You're a Doll som ännu snyggare efter ett lager CND Efects Crimson Sparkle. Nackdelen är att det blir mer rosa, men det kanske man kan leva med. Det blir alla fall en cool effekt att ha både koppar och rosarött glitter över och i lacket! Ni får se även detta i lite olika ljusförhållanden. Jag tyckte det blev rätt fint som förlängning av en manikyr om man inte vill lacka om även om jag nog även här föredrar lacket i dess "naturliga" form.


Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-19 22:44:29

Fan, jag har ju inte skaffat det här än... Varför?!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-19 22:57:05

Chaosophia! Kan inte svara på det... :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-20 09:19:17

Du borde ju försökt iaf. ;D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-20 09:26:32

Jag gillar detta. Vet inte varför egentligen eftersom det är ganska diskret. Det är nog kopparglittret som gör det. Åh, vad jag gillade den kollektionen.

Måste nog skaffa mig nåt sånt där CND effektlack snart. Har dissat dom tidigare men börjar bli nyfiken.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-20 17:50:40

Chaosophia! För det finns roligare lack och man måste prioritera? ;D



PAmsan! Ja, det är ett trevligt lack och ja, du måste testa effects!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-05-20 18:15:40

Det ser ju faktiskt riktigt fint ut! Har ju visserligen tillräckligt många nude-lack men hm, ett till skadar kanske inte ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-20 19:21:00

Nailspotting! ett till skadar aldrig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-20 21:57:00

Det blev riktigt snyggt med effect-lacket. Ångrar lite att jag inte beställde ett sånt. Får kanske bli nästa gång...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela