Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI You’re a Doll

Publicerad 2008-10-28 09:12:20 i Naglar i vitt, nude, beige,


En för mig väldigt udda färg som jag dock gillar direkt! Jag skaffade ju OPI's Tickle my France-y för inte så länge sedan, och blev väl inte stormförtjust. Den här är dock  en nudefärg som är mer "jag".


En rosa nyans som helt smälter ihop med min hy men på ett ganska trevligt sätt. Dessutom är det ett Clark Kent-lack då det döljer sig en miljon små microglitter i koppar och rött i det. Om man ser lacet i full sol kan man även ana sig till en massa mintgröna skimmer i det! Läckert!! Två lager ger nästan täckning. Tre behövs för att få det helt opakt. Men jag kan leva med aningens transparens i det. Jag har två lager lack på bilderna men toppade faktiskt med ett tredje lager senare och fick då en helt täckande, pärllik yta som var helt ljuvlig men aningens mer rosa.
Det är lättlackat, det torkar fort, det är väldigt hudfärgat och "naket".  Det enda minuset är Pro Wide-penseln.


Jag hade aldrig trott att den här färgen skulle falla mig i smaken, men det gjorde det. i tillräckligt hög grad för att bäras i två dagar. Otroligt nsyggt!

Kommentarer

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-28 10:24:21

Åh vad fint, vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 10:35:28

Purity! Jag håller med, det är väldigt fint!

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-28 14:09:17

Läcker färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-28 14:37:36

Det här ser verkligen ut som det perfekta nudelacket för oss kalla flickor! jag är fascinerad över hur bra det verkar smälta in i hudtonen... Det står självklart med på min lista, men bäst att ta Malmö och MAC innan jag beställer...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 14:39:37

Emma! Det här är min favorit av de sex jag köpte. Så du vet. ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-28 14:45:46

snyggt!

Jag kan inte låta bli att tänka på välling när jag ser det haha. även om välling inte är så rosa ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 14:56:02

Sanna! Det är okej, tänk du på välling. Det är jordens snyggaste vällingfärg!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-28 16:08:04

Jag trodde att den här inte alls skulle kunna vara något för mig, men dina bilder fick mig att ändra mig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-28 18:00:56

Oj, så ytterst oväntat! Men kul:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-28 22:44:40

håller med, det här var verkligen det perfekta nudelacket för dig, det är väldigt snyggt mot din hudton! väldans chict :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-29 10:05:14

Chaosophia! Jag är mest förtjust i det här av alla de nya Toyland jag har. Det är riktigt snyggt och helt unikt!



Emma! Ja, visst är det! Jag häpnar själv!



GQ! Ja, exakt! Och en väldigt unik färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-29 11:31:47

Ja du, ibland blir man förvånad! Förresten så älskar jag namnet! Jag tar varje chans jag får att säga det till folk, vilket mestadels blir över msn. hihi, så nu vet du varför, tror att jag har sagt det till dig:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-29 11:52:08

Emma! You're a Doll! <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-29 12:40:15

:D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-30 12:38:48

eller hur:) Nu vill jag ha you're a doll också:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela