Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Skull and Glossbones

Publicerad 2011-05-19 19:18:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Att OPI kommit ut med ett nytt samarbete med en film är väl ingen nyhet. Pirates of the Carribean on Stranger Tides heter den och den innehåller en del dammiga pasteller som väl inte känns så upphetsande enligt mig. Jag ville dock ha ett av lacken, Stranger Tides, så jag beslöt köpa ett miniset med fyra av färgerna så jag kunde få den men också prova några av de andra färgerna. I setet ingår Skull and Glossbone, som jag var nyfiken på, och så en rosa, Sparrow me the Drama, och en lila, Planks a Lot. Den jag börjademed var Skull and Glossbones och ni ser den alltså på bilderna här.

Jag visste att den var väldigt lik en av förra årets favoriter, Essie Playa del Platinum, så jag kände inte att jag behöde en fullstor flaska. Färgen är dock lika fin som PdP och applicerade helt okej. Tre tunna lager på bilderna.

Skulle jag välja ett av de här lacken, alltså SaG eller PdP, så valde jag nog Essie för det applicerades jämnare och täckte med färre lager. SaG är dock ett lack som är väl värt att köpa om man hittar det till ett bra pris och inte har PdP.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-19 22:31:26

Fin på sitt sätt men lite intetsägande i mina ögon

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-19 22:39:20

Det här står då definitivt kvar på önskelistan i alla fall! Jag tycker att det är fint på dig, och inte alls smutsigt eller vad du kallade det igår. :o

I jämförelse med alla vår- och sommarlack så kanske det ser lite smutsigt ut iofs, men inte pga din hudton isåfall. :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-19 22:59:09

Cactus! Jag älskar färgen!



Chaosophia! Nej, det är Stranger Tides som ser smutsig ut. Den här är ju lik favoriten Playa del Platinum från Essie. Men PdP är ett bättre lack. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-20 09:20:33

Uhuuhuhuh, jag skyller på att det var seeeent och att jag hade hjärnsläpp när jag skrev det där igår. Jag tar tillbaks allt! Precis allt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-20 11:37:22

Ytterligare ett lack jag missuppfattat namnet på. Har hela tiden trott att det heter Skull & Glassbones. Glasben. Jaja, jag får ändra mitt inlägg när jag kommer i håg det. Och börja läsa mer noggrant på flaskorna.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-20 17:52:32

Chaosophia! :D



Nailtastic! Ja, vem har inte skrivit fel någon gång. Jag döpte ju om Senorita Bonita till Senorita Rosalita... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela