Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Playa del Platinum

Publicerad 2010-07-01 22:30:12 i Naglar i vitt, nude, beige,


Essies lack Playa del Platinum såg jag på flera bloggar för ett par månader sedan och blev omedelart tokförälskad i det. Det är en underbar färg, mitt emellan grått och beige och mycket ljust och lätt i tonen.

Det ni ser på mina bilder är två lager av lacket. Det skulle kunna funka med ett lager, men då blir det semitransparent, vilket faktiskt inte alls störde mig med det här lacket. Jag tog två lager mer av gammal vana. Men jag gillar det så här också, kanske ännu mer då det är helt opakt vilket jag ju normalt sett föredrar.


Lacket är lite rinnigt och väldigt tunt i konsistensen, men det är inget problem att måla med. Det flyter inte automatiskt ut över nageln dock, så man får ha lite koll. Jag älskar det här lacket! Underbar färg! Snabbtorkande dessutom. Helt fantastiskt snyggt och bra!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-01 22:44:41

jag tycker det är ett fult lack. men bilderna är fina...

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-07-01 23:19:00

Åh- jag älskar bilden när du har din hand på grenen. Öhm, det där lät lite fel men du förstår säkert vad jag menar ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 00:15:15

Emma! hahaha, ja, jag vet att du inte är ett stort fan av den här typen av lack. De är ju underbara!



Veronica! Ja, jag försår precis! :D

Postat av: Maria
Publicerad 2010-07-02 09:14:42

Åh vad fint det var på dig :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-02 09:28:18

åh vad vackert och sofistikerat det ser ut på dina fingrar!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-02 10:14:07

Jag blev mer förtjust i det här vad jag hade förväntat mig. Tycker färgen är jättefin. Men jag behövde tre lager, kanske tar jag mindre lack på penseln. :-)

Postat av: liloo
Publicerad 2010-07-02 10:17:06

Love it perfect for summer time :)

xoxo

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 11:41:06

Maria! Ja, visst blev det! Tack för den här frestelsen! :D



Sanna! Tycker jag med! Jag blev sörtförälskad i det!



Nailtastic! Ja, jag öse på rätt bra med de här lagren för det ville inte flyta ut så snyggt över nageln annars. Ville inte få det randigt. Jag är överlag en rätt flödig lackare. :D



Liloo! I totally agree! It is awsome!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-02 13:01:32

Lacket är inte direkt min favorit, men herregud vilka härliga bilder du bjuder på! Sommargodis!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 17:48:42

Ninni! Tack! Jag är också nöjd med dessa bilder!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela