Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Rainforest

Publicerad 2011-05-19 05:55:00 i Naglar i grönt,


Eftersom jag precis visat två nya lack från OPI som jag inte gillar kan jag ju passa på att visa ett lack jag tycker är rätt fint från dem. Ännu ett lack jag visat förr på bloggen men som jag passade på att fota på nytt nu när jag bar det senast. OPI Rainforest. Det är ett gammalt lack som sedan länge varit d/c och svårfunnet även på eBay och andra källor för åtråvärda lack. Jag eBayade mitt 2007 eller 2008 och det blev i mina ögon rätt dyrt. Hur som helst så var det väl egentligen inte så dramatiska pengar för en svensk som ser OPI-lack på Åhléns för 150 pix varje gång man passerar. Jag minns inte exakt vad det kostade men det var betydligt billigare än RBL Recycle som jag köpte ungefär samtidigt så under 200 kronor. 180 kanske? När jag köpte det var det inte lika lätt att få tag på lack i grönt och Rainforest var helt unikt. Idag finns ju grönt i parti och minut. Tänk vad mycket som hunnit ändra sig på bara några år. 


Ja, så här ser det ut. Då, när grönt var en färg som inte förekom så ofta på lack, var det oumärligt för en lacknörd men idag är dess roll nog rätt utspelad eftersom det går tolv gröna lack på dussinet nu. Vackert är det alla fall och jag är glad över min flaska. Denna flaska har även Emma en decant av och jag har länge tjatat om att jag vill se henne bära det. Visst vore det roligt att se hennes bilder med det här lacket. Speciellt som hon har så fina naglar.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-19 09:08:03

Tänk att ett lack kan bli så åtråvärt...jag har länge velat ha det men inte varit sugen att lägga de pengar som det nu ligger på. Men det är fint så fint. Visst finns det många gröna där ute men finns det någon dupe till denna? Varför kan dom inte återinföra vissa lack i deras utbud? Eller är det kanske meningen att Rainforest ska vara en legend? Vet man ens när den kom och vilken kollektion den tillhörde?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-05-19 09:12:01

Riktigt fint även om det inte är unikt längre!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-19 11:52:02

Njae, så snyggt tycker jag inte att detta var. Känns verkligen inte speciellt unikt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-05-19 14:06:32

Ja, visst har marknaden ändrats! Till det bättre i många fall!

Jag tycker inte färgen är så speciell, egentligen. Men det tyckte jag då:) Jag tänker aldrig ge upp min flaska, även om det inte är min favorit i grönt, så har det ett symboliskt värde!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-05-19 16:26:34

Åh, den skulle jag kunna tänka mig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-19 18:50:36

Pamsan! Jag har inte letat dupe bland alla de hundratals gröna lack jag har, men idag känns den inte så unik. Jag sparar den dock av sentimentala skäl.



Kerstin! Nej, det är sant, inget fel på det. Men den är inte favoriten.



Maja! Inte idag nej, men du skulle varit med 2007/2008. :D



Sanna! Precis så känner jag med!



Sarah! Ja, det är klart, men inte till de galna ebay-priserna väl?

Postat av: Annie
Publicerad 2011-05-21 18:28:26

Den är ju så snygg! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela