Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Essence

Publicerad 2011-05-12 22:13:00 i Naglar - holografiska lack,


Dags för ett av de där hololacken jag inte helt och hållet älskar. Essence från Nubars holografiska kollektion. Ett udda lack, precis som flera andra i den kollektionen. Gem och Jewel och denna har alla samma lite speciella spridda glitter i basfärger som är lite bleka. Prize har också det men kompenserar med mer färg. Gem är duokromt vilket ger det en annan, lite rolig, appeal men Essence...

Aprikosrosa. Spritt glitter alltså. Sidenlik färg som blir lite knögglig av glitterpartiklarna, men inte så att det känns under överlack men det liksom ser ut som de ligger på ytan fast de inte gör det. Samtidigt som jag kan tycka det här lacket är lite fult, det klär mig inte färgmässigt och det är lite misslyckat som holobetraktat, så gillar jag det. Den har något som jag kan kalla "fula ankungen appeal". Alltså, man tycker ju lite synd om den bland alla de andra, gnistrande skönheterna i hololådan och då veknar ens hjärta lite, på något sätt. Vet ni hur jag menar?



Det är inget fel på lackegenskaperna och det är både lättmålat och snabbtorkat. Det är dock det enda hololack jag gillar bättre i skugga än i sol. I skugga eller om man tittar på det en vinterdag i det kalla, kalla ljuset så är det jättefint och jag har faktiskt använt den här absolut mest av de Nubar Prisms som jag har. I sommarsol och lysrörsljus blir lacket dock köttigt och tungt som en överviktig äldre dam. Som jag. ;D
Jag har alltså delade känslor. Jag kan se det som väldigt vackert eller rätt förskräckligt men det vackra i det är nog inte i första hand att det är en holo. Här är en länk till mitt första, rätt exalterade, recension av det. Kom dock ihåg att jag använt det här flitigt så jag säger inte att jag hade fel första gången jag skrev om det.

Så här ska det se ut, lite gammalrosa fast varmt och i skugga... ;)

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-12 23:47:17

Jag hoppade över den här i kollektionen, kändes inte lika lockande som de andra. Men det har sina sidor

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-13 06:04:08

Cactus! Jag såg verkligen fram emot den här kollektionen och trodde nog den skulle vara ännu ättre. Fortfarande är det en del lack som är helt unika som duokroma Gem. Unik betyder dock inte allid favorit.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-13 09:50:37

Det är ju väldigt sött men inget man kanske måste ha. Skulle ändå kunna tänka mig hela kollektionen bara för att. :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-13 10:03:01

Mjäkigt, tråkigt, utvattnad rosa...;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-13 15:12:33

Pamsan! Ja, jag är glad över dem jag har men jag har inte alla. Emma har de två snyggaste. :D



Aila! JA, så kan man definitivt kalla det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela