Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Essence

Publicerad 2010-01-30 15:25:19 i Naglar - holografiska lack,


Nubars holografiska kollektion har äntligen nått mig! Jag är överlycklig! De kom i onsdags och jag lackade så klart genast om till ett av dem. Det blev Essence, det varmrosa, som fick vara först ut.

Ja, jag vet, det är inte min färg så där vid första ögonkastet, men jag kan få sjuka cravings för just sådana här ljusa, varma färger som gör mina händer prinskorvsrosa. Och jag har älskat att bära det! Det är bilder tagna idag, lördag, men lacket har alltså suttit sedan onsdagkvällen. Jag har skottat snö, tvättat kläder för hand, diskat, torkat golv och allmänt bara härjat runt och naglarna ser kantstötta ut men inte nagellacket!

Ingen påfyllning av ens överlacket och ändå så bra! Jag älskar Nubar!
Lacket är inte så holografiskt att det bildas regnbågar i det utan ser mer ut som man skulle sprinklat diamantstoft över det. Det gnistrar i alla färger och i alla ljus. Alltså, det här är fantastiskt! Och jag har fler att prova! Det värsta är att jag inte vill ta bort den här lilla skönheten. Vi får se om jag klarar att offra det imorgon så jag kan ta några dagsljubilder på ett annat av dessa underbara lack. Det röda lockar mig verkligen kan jag säga, men som sagt, det här är så fräscht fortfarande och så vackert att det känns svårt att sätta removerpaden mot det.

I lampljus blir det mer aprikost.

Det mångfärgade skimret på en usel bild. Så vackert i verkligheten dock.

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-30 18:47:16

Vad spännande! Jag är jättesugen på den här kollektionen men får nog nöja mig med ett par, tre stycken, men det är ju så svårt att välja när alla ser så fina ut ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-30 19:31:19

Zizzie! Ja, den är enastående fin hela kollektionen! Jag ska se om jag orkar swatcha några imorgon. Kanske kunde ta de beige-bruna på rad så man ser skillanden på dem ordentligt. Extremt snygga är de alla fall!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-30 23:24:09

Det är verkligen vackert skimmer, som diamntstoft precis! eller stjärnstoft:)Är inte jätteförtjust i just den här färgen, men tror att jag kommer gilla några andra i kollektionen väldigt mycket...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-31 00:11:20

Ja det vore kanon att se dem bredvid varandra så man får se lite bättre skillnad på dem :)

Postat av: Sugarpuss
Publicerad 2010-01-31 00:23:59

Svar: Tack så mycket! Det är tre skuggor från en Sleek-palett som köptes i London i höstas, men det borde funka med vilka skimmerskuggor som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-31 08:48:02

Emma! Jag vet att du föredrar kallare rosa, precis som jag själv, men den är mycket bättre än vad jag trodde. Riktigt fin faktiskt! Jag har tyckt om att bära den. Nu ska jag dock ta bort den och se om jag kan göra en snygg swatch på de bruna.



Zizzie! Ska precis sätta igång med det! Tror också det kan vara bra att se dem så!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela