Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Coutue Dragon's Breath

Publicerad 2011-07-28 08:44:00 i Naglar i lila,


Jag tänker putta ner Emmas strålande vackra festsminkning nu med ett arkivinlägg. Ni som inte sett Emmas senaste FotD får scrolla och beundra henne för hon är väldigt vacker måste jag säga. Att ni får ett arkivinlägg beror på att jag fortfarande bär en ochippad och osliten Chanel Peridot, fjärde dagen nu, och att det därför inte producerats något nytt. Jag kan trösta er med att det nog blir den sista Peridot-dagen för inte ens den magi det lacket besitter kan hålla mig trollbunden mer än så här. Jag byter ju normalt sett lack varje dag och det här är ju det andra lacket på kort tid som överlevt 48 timmar. Nåväl, nog om Peridot. Jag skrev ett inlägg om Dragon's Breath förra året, den 26/7 2010 för att vara exakt. Det blev inte publicerat, förmodligen hade jag nytt och roligt material och det här var ju ett lack jag redan visat. Nu är det så länge sen vi hade BB Couture på bloggen och om vi ska ha det blir det nog repriserade lack för jag har inte köpt några nya på länge. Det här är vad jag skrev om lacket då jag gjorde inlägget för ett år sedan:

Jag kände att det var dags att säga något nytt om Dragon's Breath. Jag har ju presenterat lacket redan en gång, då bar jag det för första gången. Nu har jag haft det några fler gånger och passade på att ta några, inte alltför bra, bilder när jag hade det nu senast. Vad är det då jag vill säga? Jo, att lacket är fint men  lite knepigt. Jag var inte så kritisk när jag skrev första inlägget. Jag var så förtrollad av färgen tror jag att jag inte märkte några av de nackdelar lacket har. Men vi tar det steg för steg.

Bilderna ovan är tagna i skymningen i ett fönster. Ni ser hur läckert glittret är? Det är något magiskt med BB Coutures jellybaser med glitter i. De får ett enastående djup. Otroligt vackert! Det är ju för den effekten man kämpar med de mindre bra sidorna och förlåter dem. Vad är då nackdelen? Jo, om ni tittar på bilden nedan som är tagen i mulet dagsljus ute så ser ni att det är olika färg på naglarna, eller snarare flammig färg. Jag får inte Dragon's Breath att applicera jämnt över alla mina naglar. Dessutom så krävs det definitivt tre lager även om jag i min ungdom (eller förra året...) trodde att man skulle kunna komma undan med två. Det går inte om man vill ha jämn färgton, två lager blir väldigt flammigt.

Tre lager alltså och fortfarande flammigt på sina ställen. Det behövs minst två lager överlack för att få en slät yta och då är vi uppe i sex lager lack med basen. Dragon's Breath torkar alltså låååååååångsamt. Jag fick göra om tummen två gånger efter att ha hackat i den timmar efter att jag målat naglarna. Men, jag försöker förlåta den även det. Det är ett vackert namn, en vacker färg och magiskt glitter! Jag vill verkligen älska Dragon's Breath.

 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-07-28 10:37:22

Jag minns inga nackdelar som tur är. Jo, visst var det lite svårt att få samma nyans på alla naglarna men jag älskar det ändå. Jag äger få vampiga lack och det här är nog min favorit. Än så länge.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-07-28 11:34:10

Det ser ut som sylt. Mums. Synd ned negativa egenskaper. Jag är generellt väldigt oförlåtande vdg dåliga egenskaper. Färgen måste verkligen vara smasching och det är inte det här

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-28 12:05:21

Det ser vackert ut, fint färgspektra i glittret. Dock inte alls ett lack jag blir sugen på att köpa när jag läser om lackegenskaperna...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-28 15:49:26

Ja, som Kajalen sa, precis som sylt :)



Jag har inte ett enda BB Couture lack, funderar på om det är ett hål i samlingen jag borde fylla eller om jag aldrig kännt mig riktigt lockad av deras lack med rätta, hmm

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2011-07-28 16:09:08

Har hört att BB couture inte kan tillverka det längre, eftersom ett vist pigment slutat tillverkas.. Så det finns typ inga kvar att säljas heller.

Jag har iaf hunnit knipa mitt, det är rätt tjusigt, framförallt namnet ^_^

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-28 23:30:20

Vad underbar den ser ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-29 09:28:45

Pamsan! Jag har så svårt för flammigheten...



Kajalen! Nej, färgen är fin men den är inte så magisk som namnet ger vid handen.



Emma! Nej, jag rekomenderar det inte längre. Jag har inte använt det alls mycket just för att det är så trist med flammigheten.



Cactus! Är du inte galen i grönt kan du skippa märket. De har några unika gröna lack som är svåra att förbigå om man samlar just grönt, men annars är lacken överprissatta i förhållande till vad man får.



Kajsa! Namnet är väl det bästa med lacket.



Annie! Nja, jag är fortfarande irriterad på att det blir flammigt så jag kan inte riktigt känna så.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-08-02 15:27:46

This is such a beautiful color and your photos of it are perfect, I think!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela